Gå til innhold

Knirkelyd fra skjermkort når man scroller


Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt klager en lyd jeg bare kan beskrive som "knirkende" når jeg bruker scroll og når jeg øker eller minker størrelsene på vinduene i windows.

 

Jeg vet om andre som har det samme fenomenet.

 

Noen som vet hva dette kommer av, eventuelt hvordan man fixer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme problem, fikk det etter at jeg kjøpte en Western Digital Caviar SE 80 gb.

den bråker inne h*** så mye at jeg ikke orker og "leke" med sketchup, du må ha musikk på når man surfer på nette. :thumbdown:

 

du trenger ikke se på skjermen om du er kommet helt ned på sia, bare å lukke øya og høre :hrm:

Lenke til kommentar

Har "sett" denne feilen på flere PCer, og det virker som om det er minnet på skjermkortet som lager denne lyden. Eneste løsningen jeg har funnet er å skifte kort.

 

I og med at ditt er integrert så kan du jo prøve å sette inn et eget skjermkort?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ved å stikke mitt finkalibrerte øre inn i kabinettet fant jeg raskt ut at denne lyden ikke kommer fram harddisken. Jeg har ikke integrert skjermkort, jeg har integrert lydkort, og det høres ut som om lyden kommer fra enten skjermkortet eller ved north-bridge ett sted...

 

fatter ikke hva det kan være. Hovedkort er splitter nytt, og skjermkortet hadde jeg på gammelpc`n uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...