Gå til innhold

Prosjekt H2O - Lian-Li Update 16/9

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Hva brukte du for og utskjære? (Kan være det står en plass, gadd ikke lese alt) Men det der er sinnsykt pent ja ! :yes::thumbup:

Står 5 poster over din... :roll:

Endret av Sarion91
Videoannonse
Annonse
Skrevet
woah!

Det der var peeeent!!!

Hvor fikk dere tak i laser?

Det er flere bedrifter som har utstyr til slikt, men vi fikk det ordnet gjennom bekjentskaper. Tror det blir dyrt om du går til en bedrift for å få det gjort.

zeph skrev i et inlegg at noen yrkesskoler har slikt utstyr. Du kan jo sjekke med noen yrkesskoler.

Btw. Tankene er under produksjon, og jeg skal prøve å skafe noen bilder.

XenZor

Skrevet (endret)

Liten oppdatering.

Etter en velfortjent sommerferie så er det pån igjen, og som sagt er det tanken som står for tur. Her er et bilde av emne (messing bolt) til en av ende lokkene/niplene som skal skrues inn i tanken.

Stort bilde.

emne_til_nippel_tb.jpg

Dessverre så har jeg ikke tilgang til dreibenken før om to uker. så det blir mer bilder om topp/bunndel for tank om ca 10-12 dager

Ellers så har jeg og brent ut samme motiv som Xenzor men jeg var først i løypa og motivet ble ikke i senter av toppdekselet:no: Så jeg kontaktet Microplex og de tok kontakt med Lian Li og jeg fikk svar i dag at det er et nytt toppdeksel på vei. :whistle: Så BIG UP!!! til Faale og Co @microplex for kjempe service :thumbup:

I mellomtiden skal jeg gjøre ferdig selve plexi røret, så det bilder av dette i løppet av noen dager

Endret av Bofur
Gjest Slettet-xQBEIgcH
Skrevet

Når det kommer til sandblåsing, så holder det med maskeringstape.

Testa det med punktsandblåser og aluminium silikat i stedet for sand (Biltema). Funka det.. Kan kanskje være greit med et par lag tape.. ;)

Skrevet
Når det kommer til sandblåsing, så holder det med maskeringstape.

Testa det med punktsandblåser og aluminium silikat i stedet for sand (Biltema). Funka det.. Kan kanskje være greit med et par lag tape.. ;)

Takker for infon! :thumbup:

Da ser det ut til at det blir en liten tur innom biltema de nermeste dagene

Sitter å grubler/designer mønster om dagen, er ikke lett å egenkomponere har begynt på nytt et par ganger nå. :cry:

Skrevet (endret)
Nice prosjekt! :thumbup:

Hvordan har du ordnet det bildet i døren din? Det var rått!

Hadde ikke akkurat noe imot den uskjæringen i toppen heller da :D  Den var genial!

Det er ikke bilde. Men ei acrylplate som har fått et motiv brent inn med laser. :yes:

Bildet fåes kjøpt av ThePcmodshop (aka koolpcmod). De sender ruta som gave så du slipper med stor sansynelighet moms og tollavgifter.

Verdt å nevne er at akrylplata en får, er av en kvalitet som overgår lian-li sine plastruter. Med tanke på slitestyrke mot riper.

Endret av Bofur
Skrevet (endret)

Takker for positive tilbakemeldinger. :yes:

Siden modden står litt stille nå, grunnet ferieavvikling, har jeg begynt å lure på om jeg skal blankslipe tårnet. :hmm: Jeg lurer derfor på om det er noen her på forumet som har gjort dette og fått et bra resultat?

Edit: Minileif.

XenZor

Endret av XenZor
Skrevet

Den eneste jeg har sett som virkelig har fått et supert resultat (og som viser at det er mulig) er jo denne karen. Han er vel ikke på dette forumet, men..

Hvis du ikke har fått brukt opp feriepengene enda kan du jo sende kabinettet inn til forkromming...

• 2 uker senere...
Skrevet
skikkelig fett detta.. når kommer neste update :dribble:

Det lurer jeg på og!!

Er litt avhengig av noen tjenester som jeg ikke er herre over selv :blush: Men jeg håper og tror det blir en uppdate i løpet av denne uka.

Altså så er det vantanken som har satt en liten stopper for prosjektet. :dontgetit:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå skjer det endelig noe igjen. :w00t:

Påfyllingsnipler er kommet fra Danger Den.

fylling.jpg

Og tankene nærmer seg ferdige. Men vi hadde et lite uhell. :(

Det viste seg at mer av godset måtte dreies bort før vi kan gjenge.

Slik gikk det.

sprekk_1.jpg

sprekk_2.jpg

Videre er føttene snart ferdig. her er bilde hvor det gjenstår å sage ut bena.

fot.jpg

XenZor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...