vivastar Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 (endret) hei! jeg trenger expert hjelp! jeg har kjøpt ny maskin og har satt alle delene i maskinen men den vil ikke starte opp, start knappen på kabinettet virker liksom ikke....av deler har jeg dette! Epox 8rda3i nforce 2 AMD ahtlon Xp 2500+ Aspire Dreamer Link de andre delene jeg har har ikke noe betydning for dette spørsmålet.... jeg har kobla den power kabeln som går fra kabinettet(start kanppen) til hovedkorte! men vil ikke funke......noen som har noen tips? Endret 9. juli 2004 av vivastar
z00l Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Sjekk om kabelen fra power knappen på kabinettet er montert 100% riktig på hovedkortet ditt. Eventuellt, om knappen på kabinettet sitter løst. Noen ganger kan dette skje under transporten. Virker knappen kompakt??? -z00l-
vivastar Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 har du satt kabelen riktig vei? her har jeg et bilde av kablene: Bilde av kablene
vivastar Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 Sjekk om kabelen fra power knappen på kabinettet er montert 100% riktig på hovedkortet ditt. Eventuellt, om knappen på kabinettet sitter løst. Noen ganger kan dette skje under transporten. Virker knappen kompakt??? -z00l- Powerknappen på kabinettet virker bra tror jeg, den er litt småløs....
cm630et Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 På bildet som du viser til er det ikke montert spacere mellom kabinett og hovedkort. Hvis det stemmer så vil du få kortslutning.
Treat Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 kjenner flere som har montert rett i plata og ja, kortsluttning
vivastar Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 På bildet som du viser til er det ikke montert spacere mellom kabinett og hovedkort. Hvis det stemmer så vil du få kortslutning. Hva er spacere? kan det hende at hovedkorte mitt er kortsluttet nå da?
vivastar Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 (endret) jeg fikk til å starte , løste litt på skruene til hovedkorte og da starta den opp=) men jeg tror jeg må ha på CPU vifta, fordi maskinen startet opp og slo seg av etter noen sekunder.... Endret 9. juli 2004 av vivastar
JAPCU Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 (endret) EDIT: Så den ble kortsluttA? Endret 9. juli 2004 av JAPCU
Treat Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 nei men strømmen vil gå rett ut i kabinettet når du slår på, spacere lager rom mellom hovedkortet og plata
z00l Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Og pass på at du ikke bruker skruer med for stor overflate, slik at kanten på skruene kommer utenfor skrueoverflaten. -z00l-
vivastar Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 EDIT: Så den ble kortsluttA? nei den ble ikke kortslutta, takk satan for det
Windoge Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Det er ikke ødelagt bare fordi folk sier at det er kortslutta, men hovedkortet kan jo ikke starte når det ligger med bunnen i metallplata på kabinettet.
norpheus Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Prøv å kortslutte de to pinnene på power SW på hk med en skrutrekker el, så får du utelukket om det er powerknappen som er problemet eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå