Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

da har jeg byttet fra Mobyson til Talkmore også...

har portering om ca 2-3uker ;)

Ja da kan du glede deg. :w00t:

Jeg bestilte nytt nr og det tok kun 3 dager , så hadde jeg nytt simkort fra talkmore.

De er utrolig raske i forhold til visse andre........

Har " mine sider" som fungerer også de. Ikke værst!!!!! :thumbup:

Nei, det er ikke verst!!! Det er nok ikke så mange andre som får logget seg inn på "Dine Sider". Den er ennå mygla, og man får opp den samme feilmeldings-svadaen de har vist nå i lengre tid:

"Nettverksproblemene som gjør at Mine sider ikke fungerer er ennå ikke løst, og Vår systemleverandør jobber fortsatt for å etablere den nødvendige kommunikasjonen." Bla, bla, bla, bla, bla, bla...

 

Mobyson er ikke tjent med en systemleverandør som ikke leverer varen. La den leverandøren sitte og klø seg i rævva, og få en ny løsning da, Mobyson!

Ja jeg håper du forsto at det var "Dine sider" (el mine ) hos TALKMORE som fungerte. Hos en annen mob.opr. som hvis navn ikke skal nevnes (he he) så er det helt på tryne :thumbdown:

Bra for "alle" dere som er fornøyd med Mobyson. Jeg tror faktisk ikke dere er så mange som dere vil ha det til :hmm:

 

Det er jammen godt vi kan dele erfaringer her ,både på godt og vondt. Da finner enn ut hva en skal styre unna.

Tror nemlig ikke på undskyldningene til Mobyson med alle levrandører som "svikter " dem i ett å alt :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner veldig godt at dere som har opplevd problemer med Mobyson er misfornøyde, det er grenser for hvor mye tull man skal tåle ved oppretting av nytt mobilabonnement hos ny operatør.

 

Mye av innleggene her er barnslige og useriøse, de fleste andre har jeg stor forståelse for. Ja jeg skjønner godt frustrasjonen, men skittkasting og oppegling til misnøye er bare idiotisk og barnslig.

 

Og NEI, jeg er IKKE ansatt i Mobyson :) Jeg jobber i mobilbransjen, men har ikke noe med Mobyson å gjøre.

Lenke til kommentar

Problemet er at enkelte tror medlemmene som poster på amobil.no representerer en stor del av kundene til Mobyson.

 

Sannsynligvis er 98% av kundene til Mobyson storfornøyde, og har ingen problemer, mens av de to prosentene er det en del som har postet her fordi de er misfornøyd. Om alle som var fornøyd skulle postet hadde det vært helt sikkert at vi hadde fått inntrykk av at Mobyson var et kjempeselskap!

Lenke til kommentar
Porteringen min skjer i natt (24. august) kl. 03:00.

 

Opprinnelig porteringsøyeblikk var 21. august kl 03.00 eller før en gang.

 

Hvis det ikke skjer nå, så er det over og ut med Mobyson for meg.

Siterer meg selv en dag senere.

 

Mitt mobyson-simkort er fortsatt ikke registrert. Tror jeg nok velger Talkmore nå.

 

edit: Skrev følgende til dem nå

 

Nå er det 24. august, klokken er 16 og mitt mobyson simkort er fortsatt ikke aktivert, og jeg er fortsatt netcom kunde.

 

Kan dere vennligst fortelle meg hva som skjer? Jeg har sett gjennom min junk-mail mappe nøye, og det er ingen mail fra dere hverken der eller i min innboks. Nå er det mer enn 1 mnd siden jeg egentlig skulle hatt mobyson, og mer enn 2 mnd (!!!) siden jeg bestilte.

 

Jeg forventer raskt svar, samt en rask løsning på dette. Ellers blir jeg talkmore-kunde.

 

Are Sjøberg

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Hvilket grunnlag har du for å tvile på at han snakker sant?Mener du at siden nummerportering gikk tregt hos deg, går det automatisk tregt hos alle?

 

Omtrent det samme grunnlaget som vedkommende har for å tvile på at jeg snakker sant :) Og for å rette opp i en feil i innlegget ditt: Nummerportering gikk ikke i det hele tatt, faktisk. Og gammel operatør har ikke engang fått forespørsel om utportering.

 

Jo, det samsvarer faktisk! De aller fleste brukerne som har skrevet i denne tråden, har ingen negative erfaringer, men siden du og noen andre nærmest spammer forumet med negative erfaringer, gjør at det kanskje kan virke som om det er flest negative erfaringer. I hvert fall gjør det sikkert det for deg....

 

Det er din mening, og du har selvsagt lov til å tro på julenisser og troll også. :whistle:

 

Selvsagt er han ansatt der. Jeg også. Og alle andre som skriver positive erfaringer om Mobyson, faktisk. Vi glemte bare jendors lov om at det ikke er lov å skrive positive erfaringer om Mobyson. Nei, her synes jeg at en unnskyldning er på sin plass.

 

Enten klarer du ikke lese i det hele tatt, eller så leser du fint, men du klarer ikke få med deg innholdet. Jeg har flere ganger skrevet at det er fint at det (Mobyson) fungerer for noen. Selv gadd jeg ikke lenger, fordi jeg synes hele greia stinker. Jeg har skrevet om mine erfaringer med Mobyson, som dessverre er dårlige. For noen er det for mye å svelge, og de tyr heller til personangrep istedenfor å holde seg til sak.

 

Unnskyldning?

 

I think not.

:mrgreen:

 

Edit: Emnet er utdebattert fra min side - jeg har allerede konkludert med at Mobyson er crap, og fortjener ikke noe videre svar. :thumbup:

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Problemet er at enkelte tror medlemmene som poster på amobil.no representerer en stor del av kundene til Mobyson.

 

Sannsynligvis er 98% av kundene til Mobyson storfornøyde, og har ingen problemer, mens av de to prosentene er det en del som har postet her fordi de er misfornøyd. Om alle som var fornøyd skulle postet hadde det vært helt sikkert at vi hadde fått inntrykk av at Mobyson var et kjempeselskap!

Godt sagt GeeZuZz :thumbup:

Lenke til kommentar

Etter at Mobyson portetinga til muttern gikk i dass ved forrige forsøk og hun var uten dekning på SIM-kortet i 2-3dager, så ble ny porteringsdato satt til natt til 25.august.

Hun mottok ikke noe SIM-kort denne gangen HELLER, så jeg sendte de mail 23.august om at vi ikke verken hadde sett snurten av SIM-kort eller startpakka forøvrig. De påstod at dette liksom var sendt 11.august, og skulle sende erstatnings-SIM snarest. Utrolig nok mottok muttern SIM-kortet 24.august, og neste morgen satte hun forhåpningsfullt inn det nye SIM-kortet sitt. Nå kunne det jo ikke skje mere dritt med Mobyson vel? JODA, "SIM-kortet kunne ikke registreres" kommer det opp nå. Og hun er uten dekning på tlf for ANDRE GANG pga Mobyson. Er det virkelig mulig å holde på sånn?!?!? :wallbash: "Feilen er tidligere oppdaget og feilretting pågår" kommer det som svar fra Mobyson. Jammen hvorfor i svarte har de ikke informert oss om problemet hvis det allerede var oppdaget fra deres side? Skulle være iorden iløpet av formiddagen visstnok, men kan ikke akkurat si at jeg stoler på det. Skulle vært forbudt å drive så useriøst i Norge som det Mobyson holder på med nå. "Som et plaster på såret legger vi til GPRS og MMS på abonnementet ditt gratis." WOW, de tilbyr kompensasjon på 28kr for at tlf er totalt uten dekning?!?!?! En flau kompensasjon spør du meg. Beklager at jeg ikke greier å holde meg 100% saklig her, jeg er bare så vannvittig FED UP av MOBYSON!!! :realmad::wallbash:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Synes mange klager her (noen flere ganger), men sikkert uten grunn. Mange av dem som klager burde tatt en titt på hjemmesidene til Mobyson og funnet ut at de ikke normalt svarer på mail i helgene...

 

Jeg bestilte Mobyson i slutten av juni og fikk det et stykke ute i juli, det gjorde ingenting siden Mobyson allerede hadde sendt mail om at noen SIM-kort kom litt senere. Betalte via www.mobyson.no før jeg la meg, og neste morgen kunne jeg sende SMS og ringe. Da sendte jeg mail og bestilte MMS og GPRS, fikk svar i løpet av et kvarter, men fikk fortsatt ikke sendt MMS. Sendte mail tilbake til Mobyson som sa at alt skulle fungere, men at det kunne være feil med MMS-oppsettet mitt og ba meg sette opp MMS-oppstillingene hos NetCom. Det hadde jeg allerede gjort. Etter mange mail fram og tilbake (fikk svar i løpet av minutter), fikk jeg beskjed om å slette alle MMS-oppsettene for så å sette opp NetCom sitt MMS-oppsett manuelt. Da fungerte alt fint, tror nok ikke jeg hadde fått den behandlingen hos Telenor!

 

Nå har jeg bestilt nummerportering for moren min fra Telenor til Mobyson. Får se om det fungerer :)

Lenke til kommentar

Mye pepper til Mobyson her, men de fortjener ikke bare kjeft. Jeg kikket tilfeldig innom mobysons sider i slutten av juni, og for moro skyld startet jeg bestillingen av et abonnement for å se hvilket nummer jeg fikk. Siden nummeret var så kult (et gullnummer, spør du meg) slengte jeg avgårde en bestilling. 98 kroner er lite og jeg støtter enhver operatør som presser priser nedover.

Siden dette var et tilleggsabonnement for min del, var det ingen hast med å få det, og det dukket uansett opp noen dager senere enn først annonsert.

 

Greit, mine sider funket ikke, men jeg fikk fylt penger på kortet og alt fungerte som det skulle fra første øyeblikk. Har brukt wap, internett og mms flittig (kjøpte meg sx1 i sommer) og etter at jeg fikk konfigurert telefonen har det ikke vært _noen_ operatørrelaterte problemer, bank i bordet.

 

Mobyson har nok hatt innkjøringsproblemer og det virker som de har litt å lære hva kundeservice angår, men likevel er ikke alt negativt og husk: De er billigst.

Lenke til kommentar
Sitat fra en som tydeligvis vet det meste.

"TalkMore er vel de som har flest fornøyde kunder?? og de er også billigest!!! "


Det er vel ikke helt riktig, en bør vel vurdere ut fra bruk etc. Se her:

[url="http://www.utgifter.net/mobil_finn_alle.php"]http://www.utgifter.net/mobil_finn_alle.php[/url]

[url="http://www.utgifter.net/forside_14.php"]http://www.utgifter.net/forside_14.php[/url]

[url="http://www.utgifter.net/forside_16.php"]http://www.utgifter.net/forside_16.php[/url]
Lenke til kommentar
Sitat fra en som tydeligvis vet det meste.

 

"TalkMore er vel de som har flest fornøyde kunder?? og de er også billigest!!! "

 

 

Det er vel ikke helt riktig, en bør vel vurdere ut fra bruk etc. Se her:

 

http://www.utgifter.net/mobil_finn_alle.php

eeeeh....

 

Den linken viser at Talkmore er billigere enn Mobyson i alle kategorier...

 

Edit: utgifter.net er tydligvis ikke så flinke til å oppdatere prisene, lenge siden combitel satte ned prisene på Free Call. Men de er ikke oppdater.

Endret av picko
Lenke til kommentar

Kan man sjekke saldo direkte fra telefonen med Mobyson og Talkmore?

Hvordan gjør man isåfall dette?

 

Når det gjelder mutterns porteringsforsøk NR2 (!) som skulle skje natt til 25.august så er hun fortsatt UTEN DEKNING!

 

Forferdelig at det går ann å drive sånn. Har man rett til kompensasjon i slike tilfeller? Når første portering gikk i dass ga de henne 100,- i komp. Men denne gangen har det gått 6 DAGER uten dekning... Glad det ikke er mitt abb!

 

Tenkte selv å bytte fra Chess King til Talkmore når det forhåndsbetalte året mitt går ut om 25 dager.

Lenke til kommentar
Når det gjelder mutterns porteringsforsøk NR2 (!) som skulle skje natt til 25.august så er hun fortsatt UTEN DEKNING!

tok et par forsøk før fattern fikk det i orden også!

kanskje 3 også. Mobyson er bæst!

 

"Det jobbes fortsatt med å løse nettverksproblemene som gjør at vi ikke får lagt ut mine sider. Vi beklager forsinkelsen."

 

blir fiksa ved juletider sikkert

 

og nei det går ikke an å sjekke saldoen direkte fra telefonen tror jeg

Lenke til kommentar
Kontrollere saldo hos Mobyson på mobil "stjerne 150 firkant"
"Mine Sider" er etter det jeg forstår noe NetCom må godta da det er direkte kommunikasjon for bruk uten tidsforsinkelse. Talkmore har valgt en annen løsning da det er mulig å pådra seg overtrekk på konto, noe det ikke går med Mobyson sitt opplegg. Slik at Mobyson sine "Mine Sider" er direkte inn i NetCom sitt system og må dermed ha en vesentlig høyere form for sikkerhet etc. Den som spør får svar. Slik jeg fikk hos Mobyson og NetCom. Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...