Gå til innhold

Problem med skjermkort


Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har et problem med en pc han akkurat har oppgradert. Før oppgraderingen av hovedkort, cpu og minne, fungerte alt fint. Nå klikker det når han spiller grafikktunge spill eller kjører 3dmark 03. Denne feilmeldingen kommer innimellom:

 

"VPU recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands"

 

Andre ganger blir han bare kastet rett ut i windows, og noen ganger restarter pcen seg.

 

Han har dette oppsettet:

 

 

Athlon XP3000 333mhz FSB

Asus A7V8X-X hovedkort

Sapphire Radeon 9600 PRO Atlantis skjermkort

Crucial 512mb DDR RAM PC2700

 

 

Noen forslag på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VPU Recover er en ATI-funksjon som visstnok skal returnere deg til Windows hvis grafikkortet mister kontrollen og dermed forhindre totalcrash, men etter min erfaring forårsaker VPU Recover mere trøbbel enn det sparer deg for. Jeg vil foreslå at kompisen din bare skrur av hele greia og ser hvordan det går da.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt de samme kortet. Og hos meg henger spill (JO) seg ofte i innloging. Trykker ESC så avsluttes spillet. Kan tenke meg at det er samme løsning som du nevnte her ang å skru av VPU.

 

Er heller ikke særlig fornøyd sammenlignet med et eldre Nvida Ti4200. I beste fall så er det ca 5% bedre i JO. 15% i DFTFD.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...