surtur Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 har et abit nf7-s v2.0 hovedkort, en amd xp2800+ (barton) cpu og 256mb pc3200 ram-brikke fra twinmos. maskinen booter som den skal helt inntil et visst punkt (som varierer fra gang til gang) hvor den slår seg av og piper i to forskjellige "frekvenser", men lydene er nogenlunde like lange. jeg har ikke funnet denne pipe-sekvensen igjen underunder phoenix beep codes . jeg har til og med kommet så langt i boot-sekvensen at maskina har boota fra xp-installasjons-cd'en. det forundrer meg at tida før maskinen slår seg av og pipe-sekvensen starter varierer fra gang til gang. jeg har forsøkt å bytte ut ram-brikken uten hell. dette minner om et problem jeg hadde med en annen pc, da cpu-kjøler roterte i for lav hastighet til at BIOS ville være glad...da skrudde jeg av noe som het "fan detection", men har ikke funnet noe tilsvarende i denne BIOS'en. forslag mottas med takk, jeg begynner å bli særdeles frustrert av pc-komponenter nå
Lockedup.net Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 Prosessor (boxed) som er ny? Dumt høres det ut, men skru av cpuvifta og sett den på pånytt :o
surtur Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Skrevet 6. juli 2004 Prosessor (boxed) som er ny?Dumt høres det ut, men skru av cpuvifta og sett den på pånytt :o nei, er OEM. har allerede prøvd å skru vifta av og på, det samme med CPU.
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 (endret) Har du satt inn ny hw og windows ikke booter må du resette escd data i bios . Du finner ESCD under PCI/PNP . Settt "reset ESCD til yes" og gjør en ny restart . Endret 6. juli 2004 av syar2003
surtur Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Skrevet 6. juli 2004 jeg har til og med kommet så langt i boot-sekvensen at maskina har boota fra xp-installasjons-cd'en. det forundrer meg at tida (...) ter varierer fra gang til gang. det er forsåvidt ikke problemet mitt...
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2004 Skrevet 6. juli 2004 (endret) Sett cpu volt på user defined og øk den til 1.7V . Mitt NF7 undervolter cpuen så det må kompeseres iom at auto setter 1.65v og blir i realiteten lavere . Endret 6. juli 2004 av syar2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå