Gå til innhold

batterilading til siemens M65


Anbefalte innlegg

hei, i morgen får jeg en siemens m65.

i manualen til en kamerat står det at den skal lades i 3timer.

skal jeg lade den i 3timer*3? eller skal jeg lade den 16timer*3?

 

noen som har et sikkert svar på hvor lenge jeg skal lade den, og hvor mange ganger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den bare står på uten å brukes vil den holde i ca en uke. M65 har veldig bra batteri. Det er viktig at den står på lading over natta de første gangene, da lades den opp fullt først og får deretter den klattladingen som er så viktig for å bygge opp batteriet.

Lenke til kommentar

så det du sier er at det er lurt å la den stå på lading i de 16 timene som jorg skrev?? eller tar jeg feil. jeg har en siemens m65 :w00t::thumbup: , som jeg ladet i 16( :thumbdown: ) timer tre ganger, men jeg synes den ''dør'' fort ut. jeg tar ett å annet bilde om dagen, og kanskje ett par filmer, men jeg synes den går tom litt vel fort. og som så mange(!) andre sier er det mange ''barnesykdommer'' ute og går, og jeg har i allefall en. min videofunksjon nekter av og til å starte, og noen ganger når jeg slår av mobilen har jeg mer batteri enn da jeg avslutta. er nøye med å skjekke batteriet før jeg avslutter

Lenke til kommentar

Nei, la den lade over natten du. Ikke bare de første gangene, men gjerne senere også.

 

SunSun: den video-buggen er unik for norsk firmware og blir fikset i neste versjon. Tror du kan lure deg unna den ved å starte kameraet med joysticken fra standbyscreen (enten opp eller til venstre).

 

Husk at når batteri-indikatoren viser "tomt" så er det 40-50 timer standby igjen, men du bør uansett lade den, gjerne tidligere også.

(Standby, da menes at ikke GPRS er aktiv, IR er avslått osv)

Nettverks hurtigsøk reduserer standby, det samme gjør datakabel (selv om den ikke er aktiv).

Lenke til kommentar

starter kamerate så å si allitd med joysticken til venstre. men vis jeg tar ca 10 bilder og 5 videoer daglig, tror du/dere det er vanlig at den holder max to dager? min gjør nemlig det. skal trolig ned til byen i morgen og spørre de der. håper de er i godt humør i morgen, for er jeg heldig får jeg en ny en(m65). så det er den buggen på de fleste norske m'er(m65) også, vis jeg har forstått deg rett?

Lenke til kommentar
Nei, la den lade over natten du. Ikke bare de første gangene, men gjerne senere også.

 

SunSun: den video-buggen er unik for norsk firmware og blir fikset i neste versjon. Tror du kan lure deg unna den ved å starte kameraet med joysticken fra standbyscreen (enten opp eller til venstre).

 

Husk at når batteri-indikatoren viser "tomt" så er det 40-50 timer standby igjen, men du bør uansett lade den, gjerne tidligere også.

(Standby, da menes at ikke GPRS er aktiv, IR er avslått osv)

Nettverks hurtigsøk reduserer standby, det samme gjør datakabel (selv om den ikke er aktiv).

altså når det står at den skal lades 3 timer i manualen som blir sendt rundt i hele verden, skal jeg ikke tro på den?

 

må jeg lade den i cirka 10 timer da?

 

 

har fått flere svar på internett, hvem skal jeg tro på?

Endret av jorg
Lenke til kommentar

SunSun: husk at 1 minutt med display-lyset på trekker ned 30-60 minutter standby. De fleste bruker mobilen mye når den er ny, så batteritid får du ikke målt skikkelig før etter en måned eller to. Video bruker selvsaget mer batteri.

 

Folk har jo null peiling på batteri...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...