Gå til innhold

Null surround! (Z-560)


Anbefalte innlegg

Har nettopp anskaffet Logitech Z-560. Ultrabra lyd, men jeg har bare lyd i 2 fronthøyttalere + sub.

 

Det er null lyd i bak-høyttalerne.

Har koblet grønn ledning på settet til grønt uttak på lydkortet...

 

Hva er feil?!

 

Jeg er ingen lyd-mann, så her trenger jeg hjelp.

 

Har Soundblaster Audigy Player (bulk), Win 2000 Pro, Logitech Z-560, KT-266A chipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har satt systemet på både Surround Sound Speakers og 5.1 Surround (da Z-560 skal være som et 5.1-sett).

Funker fortsatt ikke.

 

Har koblet alle høyttaler-ledninger inn i subwooferen, og derfra (en ledning) ut til hovedkontrollen. Fra denne igjen går to ledninger. Jeg plugger den ene (grønn) inn i Soundblaster Audigy. Hva skal jeg med den andre? Skal den brukes? Hvor?

 

Ja, er i AudioHQ (SurroundMixer) og setter både 4 speakers og 5.1 speakers. Ingen digital output. Går også inn på Advanced og klikker av/på AC-3 decode. Ingenting skjer....??

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: El Viking på 2002-04-21 11:12 ]

Lenke til kommentar

Hmmm...plugger i den svarte (nærmest Firewire). Svart plugg i svart inngang....still nothing..?!

 

Dette gjelder for mp3'er. Det skal funke på avspilling av mp3'er?? Ikke bare ved film og spill og sånt?!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: El Viking på 2002-04-21 11:32 ]

Lenke til kommentar

Plugg den sorte pluggen fra kontrolleren inn i pluggen ved firewire-porten, den grønne ved siden av dette. I Surround Mixer velger du 4 høyttalere. Og sist, men slett ikke minst, fade-knappen på kontrolleren er default skrudd helt ned, da kommer det ikke lyd bak, så skru denne opp til lyden er balansert foran og bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...