Gå til innhold

Erfaring med viftestyring?


Tafsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det nokon her som har viftestyring som kan forklare meg korleis det fungerar? Fungerar alle typar vifter eller må eg ha spesial vifter til det?

Har aldri hatt viftestyring selv, men vurderer å gå til innkjøp av det.

 

Jeg tror viftene bør ha 3-pins kontakt. Og så må du ha en ledig floppy- eller Cd-stasjon-brønn (husker ikke de talla, 5,25" og 3,5" er det?).

 

Men det ordner seg alltids med kontaktene, bare å kjøpe adaptere og overganger, som ikke er spesielt dyrt.

Lenke til kommentar

jeg har en Zalman med seks kanaler, hvorav fire av dem er skru-knapp styrt, og de to siste kan kjøres på tolv og fem volt. Absolutt å anbefale :thumbup: Støyen når jeg sitter og surfer er mindre irritabel, og jeg har også koblet en av kanalene til viftene i PSU'en :) Hver kanal tar 7 watt ca. så det går greit med seks Delta'er om jeg skulle ønske det, hehe

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

Har selv lagt ein viftestyring selv, men uheldigvis er det noe gale med den. Kan noen hjelpe meg, det er dobbelbasdioden som ryker når eg skrur ned pot meteret slik atte vifta skal gå raskere. Du finner bildene på www.home.no/frodehf dem er kaldt fasestyring, det er fleirlinje skjemaet. Kan noen hjelpe meg, ein som sa atte eg skal paralell koble dobbelbase diodene. håper noen kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...