Gå til innhold

Prosjekt sveising av vanntank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-22 11:37, Punisher skrev:

Det hondaen regna på var en pumpe som ikke var i tanken! Hvis pumpa er i tanken vil den bidra mer til å øke varmen i systemet en hvis den er utenfor!


Trenger ikke regne på det engang for en kamerat av meg testa det og fikk ca 1° forskjell :smile: ikke mye men hvis du er virkelig nøye på det så er det jo noe.



 

Nøye på det ? De fleste termometere som selges idag for 200-400 kr har en feilprosent på 1-2 grader, så den "forskjellen" på 1 grad han fikk er svært lite troverdig. ( pisspreik ) Skal du ha et instrument som kan måle nøyaktig så kan du bla opp noen høvdinger... men for å si det slik, ingen av dere har behov for slike instrumenter. Temp. økningen jeg regnet på i det eksemplet stemmmer. Spør du fysikk læreren din så kommer han opp med samme ligningen..

 

 

Når det gjelder vanntank... bruk heller bleed valves. Vanntank med lys og annet dilldall er for homoer som vil vise seg fram..hehe ( "look at me big cock eh?" ROFLOL :grin: )Eneste grunnen til å bruke vanntank er at det er lettere å få ut luften fra systemet.. men dere er jo så flinke..? er greit for newbees :grin: Kjør vann rett inn på bleed valve systemet helt til all luften er vekke, deretter stenger du ventilene og lar pumpen sirkulere alene. Vanntank fører bare til at cpu jobber LENGER med høyere temp. Blodkjører du cpu i en time så tar det lenge tid for vanntemp. å synke når cpu plutselig går ned på tomgang..

 

Vil dere ha lav temp. så skaff den største radiatoren dere kan finne, kun vanntank er så ineffektivt så det holder. Ligger titusenvis på dynga ( gjenbruks stasjoner, dere kan plukke deler GRATIS ) De sitter på aircond. anlegg og andre kuldemedier. Størrelse alt fra 120*120mm til flere meter i lengde. Har tatt med mange radiatorer selv.

 

Er ofte kaldere luft nede med gulvet/vegg, så blåser dere luft fra gulvet over radiatoren så får dere lavere temp. over cpu.

Er ikke lavere temp. det dere er ute etter ?

 

Det slår meg at jeg ser så mange STYGGE vannkjølings prosjekt, litt av gamet er vel å få det til å se litt skikkelig ut ? Altså.. en datamaskin til 20.000 også noe yallarmekk som ikke ligner grisen ?

 

Ville du hatt en ny merce med rustne lada felger på ?

 

hehe... :=)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 12:16, Hondaen skrev:



Når det gjelder vanntank... bruk heller bleed valves. Vanntank med lys og annet dilldall er for homoer som vil vise seg fram..hehe ( "look at me big cock eh?" ROFLOL
:grin:
)


 

Hehe, nå var det sikkert noen som ble støtt :grin:

Havner jo nesten selv i faresonen her, eller kanskje ikke? tanken min er SVÆR,(må stå i stil med den du vet) nedgravd i en jordkjeller blandt mus... Kjempefemi! :lol:

En hva med de som er tilkoblet vannverket da? Maridalsvannet here i cum, aaaaah :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...