Gå til innhold

Kjøling av skjermkort


ITT

Anbefalte innlegg

Jeg har Shuttle, og har lyst på ny vifte til skjermkortet mitt (Radeon 9800PRO). Det er bare det at jeg ikke vet hvilken vifte jeg bør ha, og hvordan jeg fester viften. Så hvis noen har tips til hvilken vifte jeg bør kjøpe, og/eller vet om en "guide" til hvordan jeg fester den, så er jeg mer enn takknemlig for det :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har sett en hjemmemoddet løsning av en Zalman heatpipe på dette forumet til et 9700pro AIW kort, som faktisk fikk plass.

Men en Vantec kjøler vil nok være tingen! Den bråker 24db, som er lavere enn standardvifta på 9800pro, og kjøler bedre. Kan trygt anbefales. Brukte den selv en stund. Men den blir roligere, om du finner en overgang til 5 eller 7v ;)

Da er støyen virkelig langt nede. Stilig er den og ;)

Montering er ikke vanskelig, bare å klemme på plass, husk bare kjølepasta på før kjøleren ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også en Shuttle og bruker Vantec kjøleren til mitt 9700PRO kort. Kjøleren funker bra, men bråker en del i utgangspunktet (har byttet alle de andre viftene også). For å bli kvitt litt av støyen har jeg koblet Vantec kjøleren til den tredje viftetilkoblingen på hovedkortet. Siden kabinett og chipset viftene bare trenger en tilkobling hver, så blir det en til overs. Når alle viftene er koblet direkte til hovedkortet kan du styre det hele via SmartFan oppsettet i BIOS. Selv om viftene da stort sett går med redusert RPM er kjølingen fortsatt bedre enn med den originale løsningen. Nå er det kun vifta i strømforsyningen som lager litt støy. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...