Gå til innhold

hvr skal jeg sette radiatoren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den beste løsningen (etter min mening og erfaringer ettersom forskjellige plasseringer er prøvd) er å borre hull i gulvet på kabinettet og trekke inn rommets kaldeste luft som befinner seg ved gulvet, dersom det ikke brukes varmekabler i gulv, gjennom radiatoren.

Bruker selv 2 stk 120mm vifter til radiator i bunnen av kabinettet, en 120mm vifte i front som umiddelbart dytter ut noe av den oppvarmede lufta som komer fra radiatoren.

Bruker en 120mm i rompa som dytter inn luft, og en 120mm vifte i toppen som trekker ut luft. Har også plassert vanntanken i toppen for enkel påfylling av vann.

 

når alt dette spinner på minimum hastighet er det såvidt hørbart samt eg får en rimelig bra kjøling. (13-16 grader på CPU ved XP2800 @ 2550Mhz ca. GPU ikke målbar)

 

fordelen er, som sagt, bla rommets kaldeste luft, viftestøy blir stengt inne/dempet inni kabinettet.

 

i mitt system med 2 peltiere har ikke dette bidratt til en økning av system temp.

 

når rette kjølere er tilgjengelig for AMD64 samt X800XT skal det brukes blanke rør der hvor jeg ønsker varmetap i vannstrømmen og rør med isolering der hvor jeg ikke ønsker temperatur svinn i vannstrømmen, i nytt vannkjølings oppsett med ny hardware.

Har lagt opp ett rør bare foreløbig for å se hvordan det vil bli seende ut og må si eg glede meg villt te eg kan sette igang for alvor med dette prosjektet :dribble:

 

alt må prøvest :yes:

 

edit: det er faktisk samme vanntank eg bruke bare min er blå :thumbup:

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar
den beste løsningen (etter min mening og erfaringer ettersom forskjellige plasseringer er prøvd) er å borre hull i gulvet på kabinettet og trekke inn rommets kaldeste luft som befinner seg ved gulvet, dersom det ikke brukes varmekabler i gulv, gjennom radiatoren.

Bruker selv 2 stk 120mm vifter til radiator i bunnen av kabinettet, en 120mm vifte i front som umiddelbart dytter ut noe av den oppvarmede lufta som komer fra radiatoren.

Bruker en 120mm i rompa som dytter inn luft, og en 120mm vifte i toppen som trekker ut luft. Har også plassert vanntanken i toppen for enkel påfylling av vann.

 

når alt dette spinner på minimum hastighet er det såvidt hørbart samt eg får en rimelig bra kjøling. (13-16 grader på CPU ved XP2800 @ 2550Mhz ca. GPU ikke målbar)

 

fordelen er, som sagt, bla rommets kaldeste luft, viftestøy blir stengt inne/dempet inni kabinettet.

 

i mitt system med 2 peltiere har ikke dette bidratt til en økning av system temp.

 

når rette kjølere er tilgjengelig for AMD64 samt X800XT skal det brukes blanke rør der hvor jeg ønsker varmetap i vannstrømmen og rør med isolering der hvor jeg ikke ønsker temperatur svinn i vannstrømmen, i nytt vannkjølings oppsett med ny hardware.

Har lagt opp ett rør bare foreløbig for å se hvordan det vil bli seende ut og må si eg glede meg villt te eg kan sette igang for alvor med dette prosjektet :dribble:

 

alt må prøvest :yes:

 

edit: det er faktisk samme vanntank eg bruke bare min er blå :thumbup:

den løsningen er IKKE den beste hos meg.. har teppe gulv :blush::p

Lenke til kommentar
dersom du ikke har varmetråder under teppet eller teppe med lange tråder så burde ikke det være det største problemet..

evnt bare sette pc'en på ei flott plate som fremhever førsteinntrykket når du ser stæsje.

 

bruke fantasien :w00t:

det jeg tenkte på var de med støv da... det er et helt vanelig vegg-vegg teppe

Lenke til kommentar

har kun kjøpt ferdig sammensatt kjøler m/peltier type swiftech.

Ser at CPU kjøleren er gått ut fra Microplex sitt sortiment men

Her er GPU kjøleren

Her er det bare plugg & play

 

CPU kjøleren eg har kan vel muligens sammenlignes med denne kjøleren som jeg mener overtok fra min modell.

 

Driver i disse dager å leter etter kjølere til mitt nye oppsett som blir AMD64 3200+ og PowerColor X800XT som skal ha samme "utstyr" på seg.

muligens passer GPU kjøleren men komplett kjøler m/peltier til AMD64 letes etter.

 

har sendt masemail til netconnection og microplex og anbefaler alle som leter etter noe spesifikk vare/kombinasjon om å gjøre det samme :thumbup:

 

tror ikke eg har bilder fra "det gamle" systemet :mad:

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...