Chasseur Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 heisann! jeg får ny pc snart, og skal selvfølgelig ha nett på den, men lurer på en hel del ting. 1. Hvis man har en pc som er på nett, UTEN router, og nettet ikke er trådløst, hva utstyr må man kjøpe for at den nye pc'n kan gå TRÅDLØST på nett (evt. den andre oså, hvis det er eneste løsning)? 2. er trådløst mer ustabilt en vanlig? 3. Må man ha trådløst nettverkskort (så et i en telenor kampanje, viste ikke at det fantes engang jeg) håper på svar LordZyfex/newb på nettverk
So|o Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 (endret) Du skriver ikke noe om hva slags internettlinje dette skal brukes til. Regner med at du skal bruke det til ADSL siden du nevner Telenor-kampanjen. Generelt trenger man en trådløs sender (router/tilgangspunkt) og trådløst nettverkskort i de datamaskinene som skal være tilkoblet trådløst Bruker trådløst nettverk selv, og har aldri hatt problemer med at det er ustabilt. Har heller ikke opplevd nedsatt hastighet eller lignende. Dette er selvsagt avhengig av forholdene i boligen. Avstand, vegger osv. Endret 4. juli 2004 av asdfgh
Lou Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 1) En trådløs router, og du må ha et trådløst nettverkskort i de andre maskinene som skal koble seg opp mot nettet. Disse finnes som PCI og USB dersom du du/ dere ikke ønsker å sprette opp maskinen. Routeren i linken kan du også koble deg opp mot med kabel, feks hvis din pc står rett ved siden av routeren. Da slipper du unna med et ordinært nettverkskort. 2) Ja, for meg og en del andre kan det være ustabilt. 3) Ja, skal du ha trådløst nettverk på en maskin, så må maskinen ha et trådløst nettverkskort. Men det visste du allerede nå ...og en ting til: alle komponentene i linkene over er eksempler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå