Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ukjent logger seg på FTP serveren min


Anbefalte innlegg

Har fjernet ANON brukeren, men innimellom er det ukjente som er inne på serveren. De står ikke oppført med login, kun ip adresse og ukjent host. De er aldrig inne i mer en 5 sekunder. Dessuten er de inne på port 0, men dette er ikke porten jeg bruker? Noen som kan hjelpe meg å få stengt disse personene ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei,etter at jeg fjernet ANON brukeren, gjør de ingenting. Før jeg gjorde det, slengte de diverse ormer mot meg, men dette har ikke skjedd siden jeg fjernet ANON brukeren. Så de kan altså ikke gjøre noen skade så lenge de ikke får listet?

 

EDIT: Så det er kun det som skjer, at noen skanner ipene min?

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Det er VELDIG mange folk som leter etter åpne FTP-tjenere. At de kobler seg på porten din viser bare at de sjekker etter åpne kontoer (typisk anonymous og guest).

 

Pass på å ha gode passord på _alle_ kontoene på ftp-tjeneren din så får du ingen problemer :) Husk også å oppdatere hvis det kommer ny programvare av tjeneren din, kan være sikkerhetslapper.

Lenke til kommentar

Skift port på ftp serveren din. På den måten slipper du 99.99 % av de som portscanner......

Velg en port over 1024, de er veldig få som gidder scanne alle portene dine.....

 

 

Selv hadde jeg ofte folk som prøvde seg når jeg kjørte på port 21 nå har jeg ingen......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...