Gå til innhold

Bra kjøp av POV 6800GT?


Kasp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe ja litt for mye for meg :cry: jeg har en shuttle som er ved siden av meg og da liker jeg og ha det stille rundt meg. men grafikken til nividia var konge :thumbup:

men når jeg spilte far cry så når jeg flyttet musen en vei så reagerer ikke 6800gt så raskt som x800pro. kan være drivere eller at den får for lite strøm fra min pc på 250w.

Har hørt at man bør ha 400W PSU for å gi 6800GT nok strøm..

Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt spørt om før, men jeg har ikke vært interessert i det før nå. Hva er fremgangsmåten for å se hvor langt jeg kan klokke kortet.

 

Slik tipper jeg det er:

Overklokk enten ram eller core når du skal finne hvor langt du kan overklokke, ikke begge samtidig.

1. øke mhz med 5 på core, eller 10 på ram.

2. kjøre en eller annen test i 3 minutter sånn ca. Hvilken?

2a. fungerer uten problemer, tilbake til 1.

2b. det er problemer ved denne hastigheten, gå ned 10 mhz, så er du trygg, ferdig med tester.

 

Er minne klokket for mye ser du artifacts på skjermen, men hva hvis core er klokket for mye? Hvordan vet jeg det? GPU'en kan regne feil, men bildet kan allikevel se bra ut (Fra erfaring med overklokking med ATI tool, der fant den feil ved den roterende kuben selv om jeg ikke så noe).

Lenke til kommentar
Hva du mener, er ikke så veldig intressant for Kasp, for jeg tro de fleste her vet hva du mener og hva du står for.

For alt du vet, så kan det faktisk stemme det han sier, at det faktisk er bedre enn ATi sine kort. Så vær så snill, hjelp han heller, enn å vær en tullebukk å si: "Det er motsatt av hva jeg mener".

 

Jeg for min del syns han skal gjøre det, om han kommer ned på 3300, og han får møtt fyren i Oslo, intet er jo bedre.

Og gjerne hjem til han og få testet at kortet yter som han sier. Slike resultater må alltid taes med en klype salt fra personer som virker noe useriøse.

 

Han har nok ikke turt å prøve å klokke lengre heller.. :p

stoolmann er seriøs han.13500 er mulig det med en cpu som klokker

Endret av nosto
Lenke til kommentar
Høres bra ut, eneste som er dumt, er at han solgte det til shell..

Btw, heftig 01 score med R9500 ;)

 

 

 

Var feil den 9500 scoren i siggen.... nå er den riktig :-)

Sykt :p

Du kan komme hjem til meg i Moss og ta med vapoen din, så kan vi klokke litt? :innocent:

Lenke til kommentar

Vil bare kommentere en ting i denne tråden: Jeg synes det mildt sagt er meget ufint å legge ut en mail som er sendt privat!!

 

Ja, jeg selger mye hardware, men det er vil i bunn og grunn fordi jeg bruker relativt store summer i året på min hobby. For ikke å tape for mye, så selger jeg unna mens ting fortsatt er nytt i markedet slik at jeg slipper å sitte med for store tap.

Bar det å insinuere at jeg driver med noe ulovlig irriterer meg grenseløst. Jeg var interessert i å selge kortet da jeg mottok mitt 6800 ultra i går, og ikke har noen interesse av å sitte med to kort i prisklassen 4000+. Til informasjon så har man ikke angrerett når man kjøper i butikk, og prisen på digitalimuls anser jeg som god, da man for det første slipper å betale frakt, i tillegg til at man slipper å sende inn hardwaren hvis noe skulle streike...

det er klart at en butikk må tjene penger, så jeg syns ikke 4200 var så ille jeg. Dessuten har digitalipuls utmerket service og vareutvalg.

 

Men, folk som har handlet med meg tildligere har allerede underskrevet hva jeg står for, så dette anser jeg ikke som noe problem. Det VIRKELIG ikke liker er at de mailene som jeg har skrevet privat legges ut på forumet!!!

Jeg står for hvert ord som er skrevet, det er ikke det, bare at det oppleves av meg som ytterst kjipt at jeg får lese mine mails her....

 

Shell, kvitteringen er sendt det på mail, som avtalt..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Vil bare kommentere en ting i denne tråden: Jeg synes det mildt sagt er meget ufint å legge ut en mail som er sendt privat!!

 

Ja, jeg selger mye hardware, men det er vil i bunn og grunn fordi jeg bruker relativt store summer i året på min hobby. For ikke å tape for mye, så selger jeg unna mens ting fortsatt er nytt i markedet slik at jeg slipper å sitte med for store tap.

Bar det å insinuere at jeg driver med noe ulovlig irriterer meg grenseløst. Jeg var interessert i å selge kortet da jeg mottok mitt 6800 ultra i går, og ikke har noen interesse av å sitte med to kort i prisklassen 4000+. Til informasjon så har man ikke angrerett når man kjøper i butikk, og prisen på digitalimuls anser jeg som god, da man for det første slipper å betale frakt, i tillegg til at man slipper å sende inn hardwaren hvis noe skulle streike...

det er klart at en butikk må tjene penger, så jeg syns ikke 4200 var så ille jeg. Dessuten har digitalipuls utmerket service og vareutvalg.

 

Men, folk som har handlet med meg tildligere har allerede underskrevet hva jeg står for, så dette anser jeg ikke som noe problem. Det VIRKELIG ikke liker er at de mailene som jeg har skrevet privat legges ut på forumet!!!

Jeg står for hvert ord som er skrevet, det er ikke det, bare at det oppleves av meg som ytterst kjipt at jeg får lese mine mails her....

 

Shell, kvitteringen er sendt det på mail, som avtalt..

Da en bruker på forumet skriver at han har hatt en useriøs handel med deg, så har jeg gode grunner til å bli litt bekymret.

Spesielt da man betaler 3500 kr til en kar du ikke vet hvem er!

Jeg kan slette det innlegget med mailen, jeg la inn det bare for at folk kunne se om du var useriøs eller ikke, det må du da forstå meg.

 

Men etter det kjekka skrev her, så stoler jeg jo fullt på deg nå, og jeg ringte deg også i går, men da var jo også kortet solgt..

 

Så beklager at jeg la ut mailen, men det må du forstå meg når en bruker kommer med et sånt utsagn.

Jeg kan jo ikke vite om det var sant eller ikke.

Så håper du forstår meg og at vi kanskje kan gjøre en ny handel i fremtiden da jeg nå vet hvem du er, og at du er en seriøs kar!

 

Mvh

Kasp

Lenke til kommentar

Jeg har også 6800gt og en silentx psu på 250w. Dette sa netshop kunne skje hvis skjermkortet får for lite strøm: Du kan oppleve at maskinen plutselig restarter eller går i heng.

Jeg opplever ikke det, men til meg lagger det i windows. Når jeg trykker på et ikon kan det ta et par sekund før ikonet "blir blått." Dette skjedde ikke før jeg skriftet kort. :ermm:

 

Tror vi er i samme båt :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...