EviLEddiE Skrevet 20. april 2002 Skrevet 20. april 2002 Noen med GF4 som har prøvd ut Earth Viewer? Jeg synes det er DRITRÅTT! Bare litt synd at det kun er i USA man får detaljerte kart med 3D-terreng (fjell, daler, elver), bebyggelse, lands/fylkesgrenser, ferjeruter og veinett! Supert for dem som har slekt/venner i USA og vet adressen deres. Da er det bare til å skrive denne inn, og EV går automatisk til dette stedet! Jeg bor i Rogaland, så jeg tok en liten kikk der med EV. Utrolig nok fikk jeg listet opp alle fjellene og innsjøene der jeg bodde, riktignok ikke noe veinett eller detaljert bebyggelse/terreng. Men jeg regner med at dette kommer etter hvert. Jeg anbefaler dere som har mulighet til det til å prøve ut dette fantastiske programmet!
CIder Skrevet 20. april 2002 Skrevet 20. april 2002 Hei onde-eddie! Fins det noen steder man kan laste ned dette programmet?.Fulgte det med GForce4 kortet eller?. Har GForce3 da...
allyse Skrevet 20. april 2002 Skrevet 20. april 2002 Quote: Jeg bor i Rogaland, så jeg tok en liten kikk der med EV. Utrolig nok fikk jeg listet opp alle fjellene og innsjøene der jeg bodde, riktignok ikke noe veinett eller detaljert bebyggelse/terreng. Men jeg regner med at dette kommer etter hvert. Det vil aldri komme detaljerte bilder av Rogaland pga. militære grunner. Det er en del baser her i rogaland som skal visst være hemmerlige... Litt dumt å ha sattelittbilder da :smile: Alt er pga. sikkerhetsmessige grunner i tilfelle krig. Mvh A. Lyse
BBC Skrevet 20. april 2002 Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 14:31, allyse skrev:Det vil aldri komme detaljerte bilder av Rogaland pga. militære grunner. Det er en del baser her i rogaland som skal visst være hemmerlige... Litt dumt å ha sattelittbilder da :smile: Alt er pga. sikkerhetsmessige grunner i tilfelle krig. Tror du virkelig det stopper privat eide satelitter ala IKONOS eller satelitter fra fremmede makter? Det amerikanske forsvaret måtte vel faktisk kjøpe alle bildene som IKONOS tok av kampene i Afghanistan slik at de ikke skulle komme ut.
DrDoogie Skrevet 20. april 2002 Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 15:23, borre skrev: Quote: On 2002-04-20 14:31, allyse skrev: Det vil aldri komme detaljerte bilder av Rogaland pga. militære grunner. Det er en del baser her i rogaland som skal visst være hemmerlige... Litt dumt å ha sattelittbilder da :smile: Alt er pga. sikkerhetsmessige grunner i tilfelle krig. Tror du virkelig det stopper privat eide satelitter ala IKONOS eller satelitter fra fremmede makter? Det amerikanske forsvaret måtte vel faktisk kjøpe alle bildene som IKONOS tok av kampene i Afghanistan slik at de ikke skulle komme ut. Kilder til aa underbygge paastanden? Eller var det en hypotetisk uttalelse? "...men saa slo det meg, hva om konspirasjons-teorien min er en del av konspirasjonen?"
BBC Skrevet 20. april 2002 Skrevet 20. april 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7544916 (et søk etter "pentagon buys ikonos photos" gir deg mange artikler) _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-20 16:29 ]
EviLEddiE Skrevet 21. april 2002 Forfatter Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-20 14:12, CIder skrev:Hei onde-eddie!Fins det noen steder man kan laste ned dette programmet?.Fulgte det med GForce4 kortet eller?.Har GForce3 da... Ja, fikk Earth Viewer med driver-CDen, som også inneholdt bl.a Comanche 4-spilldemoen og varulv-demoen. EV kan lastes ned fra NVIDIA sine hjemmesider (tidsbegrenset periode) og du får samtidig tildelt en registreringsnøkkel som man må legge inn for å kunne bruke programmet. Sjekk http://www.earthviewer.com for instruksjoner og FAQ om programmet. Kikker nå på Area 51 og flystripene der ved Groom Lake (inntørket saltsjø)
EviLEddiE Skrevet 22. april 2002 Forfatter Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-20 15:23, borre skrev:Det amerikanske forsvaret måtte vel faktisk kjøpe alle bildene som IKONOS tok av kampene i Afghanistan slik at de ikke skulle komme ut. Vel, det finnes faktisk detaljerte kart av Afghanistan-området i EV, man ser det veldig lett i forhold til områdene rundt (India, Kina osv.). I EV får man detaljerte landskapskart kun over USA, alle verdens store hovedsteder/byer, samt Afghanistan-området.
BBC Skrevet 22. april 2002 Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 17:20, EviLEddiE skrev: Quote: On 2002-04-20 15:23, borre skrev: Det amerikanske forsvaret måtte vel faktisk kjøpe alle bildene som IKONOS tok av kampene i Afghanistan slik at de ikke skulle komme ut. Vel, det finnes faktisk detaljerte kart av Afghanistan-området i EV, man ser det veldig lett i forhold til områdene rundt (India, Kina osv.). I EV får man detaljerte landskapskart kun over USA, alle verdens store hovedsteder/byer, samt Afghanistan-området. ...som IKONOS tok av kampene i Afghanistan... :smile:
EviLEddiE Skrevet 22. april 2002 Forfatter Skrevet 22. april 2002 OK borre, jeg skjønner pointet ditt...beklager :smile: Det jeg prøvde å få fram var at i EV er kartene over Afghanistan-området mye mer detaljert enn de omkringliggende områdene (India, Kina osv.), sannsynligvis pga økt amerikansk/internasjonal aktivitet i området. Man kan stille inn EV slik at den skal synkroniseres med serveren med et visst tidsrom - man kan da se biler og fly bevege seg osv. Men jeg tror ikke at EV var oppe akkurat ved krigshandlingene i Afghanistan...
BBC Skrevet 22. april 2002 Skrevet 22. april 2002 Gidder ikke å sjekke opp jeg...tenk på hvor mye jeg har hjulpet dere! :smile: Earth Viewer - Er det kun for GF4-kort? Eller er det så ressurskrevende at GF2MX-kortet mitt kneler etter 0.001 sek.?
EviLEddiE Skrevet 23. april 2002 Forfatter Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-22 19:33, borre skrev:Earth Viewer - Er det kun for GF4-kort? Eller er det så ressurskrevende at GF2MX-kortet mitt kneler etter 0.001 sek.? Neida, det funker fint på andre systemer også. Sjekk "System Requirments" (rippet fra Readme-fila): - Intel Pentium II processor or higher with a clock speed of at least 300 MHz - At least 128 MB of memory (256 MB preferred) - 3D graphics accelerator (AGP interface preferred) Det er 2 EXE-filer, aearth.exe og nv_aerth.exe. Sistnevnte er, som navnet tilsier, kun for NVIDIA-kort med Pixel og Vertex Shadere (=GF3 & GF4Ti). EV er faktisk planlagt å kunne kjøre på PDAer, se selv på http://www.earthviewer.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå