Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vel. Skal begynne på et fjortentusenkronersprosjekt (dæsken, for et ord!) snart og lurer litt på hva jeg skal bygge. AMD 64 er bestemt (hvis ikke dere har enorme motforestillinger om det), og jeg har kommet fram til følgende oppsett så langt.

 

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754 - 2.495,-

 

HK: MSI K8T NEO-FIS2R - 1.102,-

 

RAM: Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB - 2.350,-

 

DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-2510A IDE (Sølv?) - 895,-

 

Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB (Sort?) - 137,-

 

HD: Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM - 1.140,-

 

Kabbis: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W - 865,-

 

Mus&tastis: Logitech Cordless Desktop Comfort - 795,-

 

Skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB TCO03 Skjerm, DynaFlat, (Silver?) - 2.495,-

 

Skjermkort: Vel. Nå ble det nøyaktig 12274 kroner igjen til skjermkort - ikke så mye som jeg hadde håpet på med andre ord.

 

 

 

-

 

 

 

Er det noe jeg kan kutte ned på, i tilfelle; hvor?

 

 

Skjermen er jeg litt usikker på. Er det stor forskjell mellom denne og denne?

 

RAM er jeg veldig usikker på - funker den jeg har valgt eller bør jeg gå for noe annet?

 

Kabinettet har jeg heller ikke bestemt meg helt for enda. Kriteriene der er at det skal bestilles fra Komplett, ikke se ut som et juletre og den må leveres med strømforyning.

 

HK'et er jeg litt sikrere på, men likevel lurer jeg på om det finnes noe bedre..(?)

 

Harddisk vet jeg ikke hva jeg går for, men for øyeblikket satser jeg på Seagate. En ting jeg lurer på ved valg av HD er S-ATA versus ATA. Hva er forskjellen? Hva er det som gjør S-ATA-disker bedre? Bør jeg ha en S-ATA-disk til OS'et?

 

Floppy'en er vel "samma fan".

 

DVD-brenner: Bare en smiley forklarer tankene mine rundt det: :hmm:

Litt usikker med andre ord. Tror jeg går for NEC, mye billigere enn Plextor og andre merker. Men kvaliteten er vel god?

 

CPU'en er nærmest bestemt (tar jo selfølgelig ikke den hvis jeg ikke skal ha AMD 64 da). 3400+ blir litt for dyr og påkostet.

 

Mus&tastis er vel smak og behag, og Logitec er vel bedre enn Microsoft's tastatur?

 

 

Vel, da tror jeg ikke jeg har glemt noen ting. Bare en ting før dere svarer på denne posten: Ikke post unødvendige kommentarer som f.eks. "Alt ser fint ut der ja.". Jeg vil gjerne ha litt konstuktiv kritikk (, hvis dere forstår meg).

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er forskjell på skjermene, men det er ikke mye, og den billigste er vel kanskje best for deg som vil kutte ned??

 

RAMen er fin den, men så lenge du ikke tar TWINMOS(som kan være trøblete med ditt hk), så kan du gjerne ta noe som er litt billigere.

 

Aopen er greie og billige på kabinetter...

 

Du kunne jo gått for nforce3 250 hk, men det du har valgt, gjør nytten.

 

Alle skryter av S-ATA, men det er jo ikke mange sekundene du sparer på dette med tiden. Derimot er S-ATA mer "på moten", og ATA blir etterhvert "fadet ut".

 

Nec 2510 er et utmerket valg.

 

Og hvis du spiller en del raske spill (CS, FarCry) så vil kanskje ikke cordless desktop være noe for deg, det går litt treigere. Ta noe med spaghetti, du.

 

 

Og PS: hvis du har satt opp et godt forslag og ikke vil ha positive tilbakemeldinger, tror du du får noen i det hele tatt da?? :hmm:

 

For meg er all tilbakemelding greit å få. :thumbup:

Lenke til kommentar
Alle skryter av S-ATA, men det er jo ikke mange sekundene du sparer på dette med tiden. Derimot er S-ATA mer "på moten", og ATA blir etterhvert "fadet ut".

 

Ja, men spørsmålet er hva jeg skal velge, og hva som er forskjell på en ATA-disk og en S-ATA-disk. Hastigeten, ja, men er det noe forskjell om begge snurrer 7200 runder per minutt?

 

Og hvis du spiller en del raske spill (CS, FarCry) så vil kanskje ikke cordless desktop være noe for deg, det går litt treigere. Ta noe med spaghetti, du.

 

Tja. Vet ikke helt jeg.. PC'en skal jo brukes en vesentlig del til surfing også, så... Kan sikkert kjøpe til spaghettitastatur og spaghettimus senere.

 

Og PS: hvis du har satt opp et godt forslag og ikke vil ha positive tilbakemeldinger, tror du du får noen i det hele tatt da?? :hmm:

 

Joda, vil jo selfølgelig ha positive tilbakemeldinger, men ikke bare "Ser bra ut det der". Er bedre hvis dere kommenterer hva som er bra.

Lenke til kommentar

Jeg har 957 MB og er storfornøyd. Før trodde jeg det var hippt som happ hvordan skjerm man hadde, men jeg tok grundig feil. Den skjermen er skikkelig god.

 

Aopen H600B er billigere og et veldig bra kabinett.

 

Så sier du at du spare litt penger, vel her er mitt råd:

 

Bruk produktguiden!

 

Der får du vite hvor varene er billigst. Og da sparer du en del penger. F. eks. kan jeg se at den prosessoren du har satt opp til 2500kr egentlig koster 2200kr i de billigste web-shoppene. Der sparte du 300kr :thumbup:

 

NBår det gjelder hovedkort er det nForce3 250GB som er det beste chipsettet til socket 754, men jeg vil anbefalle deg å bestemme deg for hvordan funksjoner du trenger/vil ha og så velge et hovedkort som har de funksjonene. Så kan jeg slenge til at nForce3 er mest sabilt (i følge de som har det), men det er nok veldig små marginer.

Lenke til kommentar

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd

Vårt varenr.: 300323 / EP-8KDA3+

Tilgjengelighet: 100+ stk på lager kr 1.295,-

 

------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Vårt varenr.: 300493 / ADA3200AXBOX

Tilgjengelighet: 20-49 stk på lager kr 2.490,-

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW

Vårt varenr.: 300724 / 50025636

Tilgjengelighet: 100+ stk på lager kr 695,

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Vårt varenr.: 123996 / ST3200822AS

Tilgjengelighet: Bekreftet 47 stk 2004-07-05 kr 1.270,-

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW

Vårt varenr.: 113460 / DX-01B-D-U

Tilgjengelighet: 500+ stk på lager kr 865,-

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

Vårt varenr.: 300699 / TWINX1024-3200XL

Tilgjengelighet: 20-49 stk på lager kr 2.995,-

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail

Vårt varenr.: 112845 / 967234-0108

Tilgjengelighet: Ubekreftet 250 stk 2004-07-17 kr 315,-

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

"The Aimbot" Microsoft IME4 + Steelpad Mus/steelpad USB Retail Bundle

Vårt varenr.: 122847 / 5707119000116

Tilgjengelighet: 100+ stk på lager kr 591,-

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung 17" CRT Syncmaster 753DFX TCO99 Skjerm, DynaFlaX

Vårt varenr.: 111918 / AN17KSBU

Tilgjengelighet: 20-49 stk på lager kr 1.495,-

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full-Retai

Vårt varenr.: 300413 / 21034-00-41

Tilgjengelighet: Ubekreftet 407 stk 2004-07-17 kr 3.495,-

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pris : 15 506

 

 

her har du en konge pc ja ;) du kan nok gå ned på noe, men orker ikke å gjøre det selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...