Gå til innhold

Trenger billig DVD-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salora DVD hos expert: 599,-

 

Den tilfredstiller de 2 første kravene dine.... Lyden blir lik om du kobler på den eller en spiller til 5000,- (så lenge du bruker digitalutgangen; alt avhenger av d/a delen i forsterkeren din)....

Så du mener driverket i en spiller til 599 kr er like bra som i en spiller til 5000 kr?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Salora DVD hos expert: 599,-

 

Den tilfredstiller de 2 første kravene dine.... Lyden blir lik om du kobler på den eller en spiller til 5000,- (så lenge du bruker digitalutgangen; alt avhenger av d/a delen i forsterkeren din)....

Så du mener driverket i en spiller til 599 kr er like bra som i en spiller til 5000 kr?

Du mener du hører forskjell på en dvd-spiller til 600 og en til 5000 på en forsterker til 3000,-?

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Salora DVD hos expert: 599,-

 

Den tilfredstiller de 2 første kravene dine.... Lyden blir lik om du kobler på den eller en spiller til 5000,- (så lenge du bruker digitalutgangen; alt avhenger av d/a delen i forsterkeren din)....

Så du mener driverket i en spiller til 599 kr er like bra som i en spiller til 5000 kr?

Du mener du hører forskjell på en dvd-spiller til 600 og en til 5000 på en forsterker til 3000,-?

Hvor står det at han har en forsterker til 3000? Kanskje han også bare har en stereo forsterker og dermed ikke får brukt den digitale utgangen.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet at en bilig dvdspiller kan gi mye moro, men herregud hvor mye tvilsomme komponenter en slik spiller inneholder...

Bilig dvdspiller gir selvsagt også billig lyd og bilde som regel ja

 

Men trossalt bedre enn ingenting, men man kan vel heller ikke forvente seg noe bedre da vel og merke...

 

Selv om at man bruker digitalutgangen så blir vel resultatet middelmådig på lydsiden..

Bildesiden er vel kansje heller ikke så mye å skryte av...

 

Mustek, Denver, Euroline som slike superbillige (ca 500 kr) er bare å styre unna men det kan være noe bra mellom 1000 og 2000 kr

 

Denne er vel meget bra til prisen:Philips DVP630 http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=55479

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er vel ingen hemmelighet at en bilig dvdspiller kan gi mye moro, men herregud hvor mye tvilsomme komponenter en slik spiller inneholder...

Bilig dvdspiller gir selvsagt også billig lyd og bilde som regel ja

 

Men trossalt bedre enn ingenting, men man kan vel heller ikke forvente seg noe bedre da vel og merke...

 

Selv om at man bruker digitalutgangen så blir vel resultatet middelmådig på lydsiden..

Bildesiden er vel kansje heller ikke så mye å skryte av...

 

Mustek, Denver, Euroline som slike superbillige (ca 500 kr) er bare å styre unna men det kan være noe bra mellom 1000 og 2000 kr

 

Denne er vel meget bra til prisen:Philips DVP630 http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=55479

Jeg må innrømme at jeg hovedsakelig bare skal gå til innkjøp av en sonefri DVD-spiller fordi jeg skal se på en 14 DVD's Monty Python Flying Circus samlepakke. Ettersom disse episodene verken inneholder den best tenkelige lyd- og bildekvalitet, så er det vel ikke krise om jeg kjøper en "RIMI"-spiller?

 

Og for å svare på et annet spørsmål; jo, den optiske utgangen skal kobles til et surroundanlegg (ikke det at jeg får 5.1 lyd fra Monty Python da...).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Salora DVD hos expert: 599,-

 

Den tilfredstiller de 2 første kravene dine.... Lyden blir lik om du kobler på den eller en spiller til 5000,- (så lenge du bruker digitalutgangen; alt avhenger av d/a delen i forsterkeren din)....

Så du mener driverket i en spiller til 599 kr er like bra som i en spiller til 5000 kr?

Jeg har selv en DVD-Spiller til 6 lapper, så misforstå meg rett.

 

Når det gjelder lyd er det rimelig enkelt.

En DVD spiller som bruker ekstern DA konverter. Skal lese 0 og 1 ut fra en skive og sende det ut på en kabel. Dette klarer den utmerket. Hvis ikke ville DA konverteren kommet med ulyder.

 

Iscariot

Lenke til kommentar

Til 399 kr så sier det vel seg selv hvor bra kvaliteten er men til ditt behov duger den kansje da Ostekjeks...

 

At pris og kvalitet er uavhendig, i en perfekt verden ja, men hvem lever i en perfekt verden :dribble:

 

Noen erfaringer fra andre sider sier dette

 

Det er jo rett og slett en dvd rom med et mpeg kort i en boks med strømforsyning. Problemet ditt kan komme den dagen importøren har gått dunken eller ikke holder på lengre. Noe som skjer hele tiden med selskaper man aldri har hørt om og som ikke har en egen avdeling i hvert land.

 

Jeg kjøpte en Audix på Rimi i høst som en reservespiller. Det er den dårligste billigspilleren jeg har vært borte i. DVD'er med riper hoppet som bare rakkern og den kjørte VCD'er meget hakkete. Etter jeg anskaffet meg en Phillips 737 så har ikke har noen slike problemer. Audix-spilleren på Rimi anbefales ikke!

 

Jeg har akkurat kjøpt en slik spiller. Problemet mitt er at den instruksjonen som fulgte med for å gjøre den sonefri fungerte ikke, det var instruksjon for en annen modell. Er det noen som har fått den sonefri?

 

Jeg må virkelig le når jeg leser alle svarene her om hvor mange som har seriøse meninger om hvorvidt man bør kjøpe en DVD-spiller på RIMI eller ikke, og om kvaliteten er bra. Når den koster 379,- kan man ikke forvente mye. Jeg kjøpte en spiller igår. Den spilte både sone1, sone2, brente DVD'er. Bilde var bra. Både NTSC/PAL. Ordentlig RGB. Jeg er rett og slett kjempefornøyd. Blir den ødelagt? Hva så.. Da kjøper jeg en ny

"DVD spilleren på RIMI er bare en DVD-rom med MPEG kort!!" .. Eh, ja.. Hva ellers?

 

Hva kan man forvente for under 500 kroner. Jeg jobber selv på dagligvarebutikk, og når kundene spør om jeg kan anbefale spilleren, svarer jeg jo selvsagt at det kommer an på hva bruken er. Har man en 14'' TV på barnerommet er det vel ingen vits i å kjøpe DVD-spiller til flere tusen. Heller ikke hvis tv'en er en panasonic fra 80'tallet en gang med kuleskjerm og monolyd.

 

Markedet er definitivt tilstede for slike produkter, og firma som United, Audix (samme kompnentene) har utvilsomt vært med på å presse prisene på Phillips, Sony og JVC også.

 

Disse billige spillerne har også den fordelen at de leser stort sett alt hva de kommer over da...

Lenke til kommentar

HALLO! Han trengte billig DVDspiller.

Legg inn noen linker i stedet for allslags pjatt om hvor dårlige de er.

Hvis de ryker kjøper han bare ny. Da har han råd til det.

 

Denne er billig, og hvis den ryker innen garantitiden får du fiksa den.... hvis de ikke har denne modellen hvis din skulle gå istykker, sender de deg bare en helt ny.

 

Spiller alt :thumbup:

 

Edit: Vet ikke om den har optisk utgang

Endret av [Atomic_Bomberman]
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en United spiller hos spaceworld til 700kr. Den er sonefri (man kan stille den inn til hvilken sone man vil, også sone 0 (sonefri) men da kan den bli litt ustabil, skriver spaceworld, har aldri testa selv), den har ikke optisk utgang, men coaxial. Så har den s-video og selvsagt scart.

Er fornøyd med den med tanke på hva jeg betalte for den. Eneste er at fjernkontrollen er litt sugen, må liksom sikte rett i sensoren på spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...