Gå til innhold

PCen vil ikke boote Windows


Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon 64 prosessor. Jeg har siden februar brukt et MSI K8T Neo FSR hovedkort og TwinMOS minne. Siden disse to funket heller dårlig sammen, bestemte jeg meg for å prøve med et nForce3 250GB-kort og valget falt på MSI K8N Neo P.E. og Corsair-minne. Nå når jeg prøver å starte PCen, går alt som normalt, helt til jeg får opp et par valg:

  • Starte i sikkermodus
  • Starte i sikkermodus (Kun kommandolinjen)
  • Starte Windows med sist fungerende innstillinger
  • Starte Windows på normal måte

(Er ikke sikker på om det er akkuat det som står, men noe i den dur...)

 

Uansett hvilket av disse valgene jeg velger, starter PCen seg på nytt etter omtrent 5 sekunder med bare svart skjerm, så er det på'n igjen. Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det samme problemet før, fant aldri ut hva det var for noe :cry:

Men har hørt at hvis du bytter hovedkort, bør man installere os på nytt.

Men er ikke helt sikker, kanskje det er bare noen instilliger i bios.

som sagt er ikke hellt sikker, men jeg ville ha installert windows på nytt.

 

Lykke til.

 

m.v.h

 

Knut Fredrik

Lenke til kommentar
Jeg måtte jo ikke installere når jeg byttet fra Socket A til Socket 754... Men jeg kan jo alltids prøve. Tar ikke så lang tid å formatere og reinstallere WinXP på en 10GB systemdisk.. :p

Det gjør ikke det nei, så jeg ville nok gjort det.

Hvis du gør det , gi oss tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Vel.. Nå har jeg fått et annet problem. PCen booter ikke i det hele tatt. MSI leverer en såkalt D-Led bracket med hovedkortene sine, som forteller med fargekoder hva som skjer underveis i bootingen. Hos meg stopper den nå på "Initializing Keyboard Controller". Dette er det som initialiseres før VGA-kontrolleren, så ingenting kommer på skjermen. Forøvrig kan jeg legge til at jeg er UFATTELIG ufornøyd med layouten på kortet. Mange idiotiske plasseringer på saker og ting.

Lenke til kommentar

Trikset er nok å ta ut allt minus skjermkort og prøve og boote, evt teste skjermkortet i en annen maskin og prøve med et annet skjermkort i din. Hvis dette funker sett inn en og en komponent til shaiten kræsjer igjen. Da får du testet en og en del og finner feilen.

 

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

Det er en regel som man alltid bør huske på, er at når man bytter hk må man installere windows på nytt, ellers får man større problemer etterhvert.

 

jeg ville installert windows på nytt hadde jeg vært deg.

hvis du gjør dette, og får bsod eller no. prøv å disable usb portene i biosen, da kan du installere uten problemer. dette gjelder win2k ivertfall.

 

kom på en lur ting.

prøv å resette biosen din, med jumperen som du har på hk'et.

da kan det kanskje funke.

Endret av Mr-Zin
Lenke til kommentar
Alt fungerte jo for 15 minutter siden... Jeg skrudde av PCen en liten stund for å gå ned og poste det første spørsmålet mitt her nede. Når jeg kom opp igjen fikk jeg keyboard-feilen..

Kanskje maskina di som har fått mensen :p, har hendt meg noen ganger, men bare ventet en liten stund så funket den!

Lenke til kommentar
jeg ville installert windows på nytt hadde jeg vært deg.

Jo, hvis jeg hadde sett at noe skjedde på skjermen så kunne jeg nok gjort det ja...

 

Ontopic: Bruker du USB braketter som følgte med HK eller noen lignende braketter??

Ikke noe unntatt D-Led greia til MSI.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...