Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Påvirkning av opplasting på nedlasting med trådløs


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nylig installert tårdløst nett hjemme. Jeg har en SMC Barricade 2804WBR og et SMC 2802W PCI kort. Jeg har også Delta 2400/640 hos NGT.

 

Etter at jeg installerte trådløst nett så har jeg oppdaget at når noen laster ned fra meg så synker nedlastiningshastigheten min betraktelig. Dvs fra 2400/0 til 500/640. Måten jeg ser dette på er kanskje ikke helt pålitelige da jeg kun har brukt DC++ til sjekke, men det virker i allefall som at hastigheten synker betraktelig.

 

Jeg er jo i utgangspunktet klar over at opplasting alltid vil gå ut over nedlasting ved ADSL men jeg synes dette virker vel mye. Noen andre som har hatt samme problemet? Kan det være noe med trådløstnettet?

 

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er hastigheten på nettverket?

er den på 1 mbit. og du har 2,5 mbit adsl så går det seinere. Det er bare å gå på nettverk og åpne lokal tilkobling og se hva hastigheten er. har samme problemet hos naboen. han har 8 mbit shdsl og får brukt 4 mbit (det er hastigheten på nettverket selv om han har 11 mbit nettverk med wlan. ) det er den faktiske hastigheten hos han. problmet kan løses bare med å flytte datan litt slik at antenna peker ikke fra routern men mot. men er det mye vegger mellom routern og pc. så har det lite å si, fra kontoret mitt og ned til "film stua" er det 17m og der går hatigheten fra 54 til 11 mbit pga. betong. dessverre det er bakdelen av trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

Kor mykje er det andre laste opp frå deg?

 

Med 2400/640 så skal du ha ein teoretisk upload på 80KB/s

Viss uploaden i DC-programmet ligger oppmot 70-80 for ditt tilfelle, struper du linja ved at download pakkene ikkje får båndbredde til å sende svarpakkene sine.

Dermed synker hastigheiten på upload.

 

For min eigen del sitter eg på Quatro 4Mbit/864kBit (målt til 3500/750)

greier å ha maks upload på rundt 90, men viss nokon bruker rundt det faller downlaoden rett i bakken frå 250-300 og ned til 30-50

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...