Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tuning av Opel Astra 1.6L i


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en "ny" bil, Opel Astra 1.6L i, og jeg synes ikke den er sprek nok. (men den har hundre hester) ;) Jeg tenker på å skaffe meg et k & n filter, er dette lovlig å bruke i norge?

Hvordan kan jeg være sikker på at det er det beste akkurat til min bil. Andre forslag til tuning mottas med takk. :yes:

 

EDIT:

Hvordan kan jeg finne ut hvor mange ventiler motoren har?

Endret av CurSi0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det optimale KN filteret?

 

KN rangerer filterene etter hvor mye effekt det filtrerer luft til uten at motstanden øker.

 

De har bl.a 160hk og 280hk. Jeg hadde 160hk i min orginalt, og derfor kjøpte jeg hakket over som de hadde, og det ble da 280hk filter. Ganske stort, men det virker da bra..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I vognkortet mitt står det at bilen har 100 hp. Så da skal jeg finne et k/n filter som ikke er beregnet for bilen, men for antall hest? Hvis jeg først kjøper, er det lurest å kjøpe seg et 57i-kit?

 

EDIT: Til min bil er det bare et 57i kit som er for 75 hp, dette. Dette er vel ikke det optimale? :dontgetit:

Endret av CurSi0
Lenke til kommentar

Det er innsatsen på filteret som har noe å si. (Der du skal sette det på og skru det fast.

Tipper det er 80mm på din (Bare å måle).

Str på filteret har ikke mye å si på din bil. Du vil nok klare deg med det minste universalfilteret du får tak i. Koster 350kr på torshov for en stund siden.

Effekt vil du ikke merke. Det eneste positive er at du får en mye grommere lyd med fullt gasspådrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...