Gå til innhold

Load stopper etter BIOS

Ole12

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

I dag skulle jeg instalere softwaren til min ruter (SMC barricade)

Når jeg skulle instalere fikk den ikke kontakt me ruteren.

tenkte at jeg kunne restarte dataen og se om det hjalp.

Men nei da, når vil ikke windows loade.

Etter biosen har loade, så vil den ikke jobbe videre, den står lixom bare der.

tror ikke det har noe med softwaren til ruteren, fordi den søker etter ruteren før den instalerer.

Kan noen hjelpe meg???

-Asus P4C800-E Deluxe

-P4 3,0Ghz. PC800

-TwinMOS Twister PC4000

-Win XP pro Corp. SP1

##Emnefelt endret av moderator. Meningen med emnefeltet er at man skal kunne se hva tråden inneholder uten å måtte klikke seg inn i den - enden##

Endret av enden
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å clear C-mos... Hvis ikke det hvejper starter du i Sikkerhetsmodus (F8) å prøve å slette det dærfra!. :thumbup:

Hvis ikke det går melder det nok Format c:

Skrevet

hmm.. Win32.Erkez.B@(eller noe) viruset gjorde slik på en pc jeg kom over. Låste seg på bildet før windows. Prøv å sette hd'n i en annen maskin som har et oppdatert AV progg, for å så scanne den med en gang. Verdt er forsøk.

Skrevet

hm..jeg kan jo ikke starte maskina i Sikkersmodus, siden den loader ikke mr en biosen.

Men jeg kan prøve å gjør slik Rufati sa, og sjekke etter virus.

Etter bios loadingen ser bilde slik ut:

hd.no.JPG

bare at den hvite streken blinker.

Skrevet

Heisann.

Jeg prøvde det du sa Lautsprecher,

men etter jeg fyrte på win-xp cd'n står det som vanlig:

Trykk en tast for å "boote" fra xp cd'n (noe slik)

Etter på står det: bla bla....sjekker ut hardware. dette går iallefall normalt.

Men etterpå kommer det bare opp en svart skjerm.

Det er som at dataen ikke vil at jeg skal komme meg videre etter biosen loading.

Hmmm...noen som har andre tips til meg???

Skrevet

prøv og resett bios? aner ikke om det kan hjelpe.. men er jo verdt et forsøk.. Ta ut det lille runde batteriet på hovedkortet ditt og hold d ute i 5 sec eller no.. så starter du opp i gjen (med winxp cden) :) gl

Skrevet

Noen hovedkort har også en clear CMOS jumper. Sjekk bruksanvisningen til hovedkortet hvor den er. Denne resetter BIOS, og det er lettere enn å ta ut batteriet... sikrere også etter hva jeg har forstått.

Du må bare flytte en liten dings og la den være på det stedet i ett halvt minutt eller noe, og deretter flytte den tilbake. Da resetter du BIOS helt.

Men jeg tviler på at BIOS er problemet her ettersom Win XP CD'en begynner å loade... vil heller tro at det er harddisken som har noe trøbbel. Ta den ut, og prøv en annen harddisk, men husk jumper settings.

Skrevet

Takker for svar.

Jeg skal prøve det med en gang, eller jeg skal spise snart da:D

Jeg prøvde hardiskene i en annen maskin, det var ikke et problem og komme inn.

Jeg testet og Ultimate Boot CD, og kjørte Diagnose greier til HD min som OS er instalert på (en Wester Digital greier), den ble bare "corrupt" hele tiden.

Så prøvde jeg og kjøre diagnose på den andre HD (maxtor) det gik helt fint, ikke noe problem der.

Så det ser ut som det er noe gale med WD...men eg skal prøvde det du sa Afseth

Skrevet

Det fungerte det du sa Afseth, jeg satt maxtoren til Master, og tidligere har vært slave.

Det startet "xp boot cd'n normalt opp" men jeg vil helst ikke instalre noe som helst OS på den, fordi har alt for mye "Verdifult" inn på den.

Men er det ikke mulig å instalere noe OS på den "gamle HD" (western Digital) fordi jeg kommer jo inn på den vis jeg kobler den til en annen maskin, og setter (western digital) på slave?

Eller må jeg kjøbe meg en ny HD?

vis jeg må. Hva anbefales:

En http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=60 slik en?

Fordi jeg har jo en 160Gb maxtor, og jeg trenger bare en HD til OS!

Eller en slik en http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1671

Siden prisen er så lik!

Skrevet

Hehe...jeg skriver litt mange innlegg her men.

Når jeg skulle koble til Western Digital Hardisken til min andre maskin, så faen den plutselig ikke HD i min data maskin.

Fordi jeg tenkte jeg skulle prøve å formatere den gjennom min andre maskin.

Men det som er litt rart, er at jeg finner HD min i Enhetsbehandling, men ikke i min datamaskin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...