klokka Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Har lyst å aktivere WEP eller WPA men kommer meg ikke ut på nettet eller lokalnettet med trådløse enheter når disse aktiveres. Er ganske grønn når det gjelder innstillingene. Har to trådløse enheter og en på kabel. Routeren er SMC2804WBR WEP WEP is the basic mechanism to transmit your data securely over the wireless network. Matching encryption keys must be setup on your Barricade g and wireless client devices to use WEP. WEP Mode: 64-bit eller 128-bit----- Har prøvd med 64-bit Key Provisioning: Static eller Dynamic? Static WEP Key Setting Default Key ID 1,2,3 eller 4 Her velger jeg fra 1-4 men jeg skjønner ikke dette Kan jeg bruke key ID 1 til alle klienter? Eller? Passphrase (1~32 characters) Her kan jeg krysse av for passphrase og skrive inn et passord(trur jeg) men trenger forklaringer.. Key 1 Hit kommer det svarte #kuler#, samme nedover. (skal jeg selv fylle de ut?) Key 2 Key 3 Key 4 Og til slutt hva skal jeg gjøre hos klientene? PS. Skal jeg heller aktiver med WPA? Hva skal jeg passe på der? Endret 30. juni 2004 av klokka Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 WPA er sikkrere,og du må selvsagt ha krypteringsnøkklen på klientene.For når du aktiverer WEP eller WPA på routeren så godkjenner bare den de klientene som har den krypteringsnøkkelen som routern gir.Dette er viktig da vilken som helst kan bruke linja di da du har null kryptering.Men selvsagt valget er ditt. Lenke til kommentar
klokka Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 WPA er sikkrere,og du må selvsagt ha krypteringsnøkklen på klientene.For når du aktiverer WEP eller WPA på routeren så godkjenner bare den de klientene som har den krypteringsnøkkelen som routern gir.Dette er viktig da vilken som helst kan bruke linja di da du har null kryptering.Men selvsagt valget er ditt. Hvordan får jeg WPA Krypteringsnøkler til klienter? Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 WPA fungerer primært i XP JA du må fylle ut de Key 1, osv for wep nøklene disse må være like på aksesspunktet og de som skal bruke nettet Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 WPA er sikkrere,og du må selvsagt ha krypteringsnøkklen på klientene.For når du aktiverer WEP eller WPA på routeren så godkjenner bare den de klientene som har den krypteringsnøkkelen som routern gir.Dette er viktig da vilken som helst kan bruke linja di da du har null kryptering.Men selvsagt valget er ditt. Hvordan får jeg WPA Krypteringsnøkler til klienter? Xp har det innebyggget og de fleste produsenter har det valget i sin programmvare til de respektive korta som du bruker.Det som du stiller inn på APoint eller router må du som sagt ha på kortene som du har.Har du WPA med gal nøkkel på klientene så får du ikke kontakt.Huska at ikke alle produsenters produkter fungerer i alle tillfeller.Men som sagt er WPA det beste krypterings systemet kontra WEP. Lenke til kommentar
Paula Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 WEP holder stort sett hvis du er en vanlig surfer/spiller. Føst må du stille inn routern din på den web-baserte innstillingssiden. Du kan velge mellom 64K eller 128 K. Hvis 64K må du ha 10 tall. De samme tallene skriver du inn på adaptern. Merk at med engang du har stillen inn routern på web-siden, vil nettet kutte. Når du har tastet inn tallene på Key 1 Key 2 vil det gå 1-2 minutter så er du på nett igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå