Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feilmelding på mailserver i Outlook Express..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trøbbel med å motta mail på min konto hos Domeneshop. Jeg får sendt og mottatt på webmailtjenesten, men i Outlook Express (versjon 6 på Windows 2000 Pro) kommer denne feilmeldingen;

The connection to the server has failed. Account: 'aroneid1',

Server:'pop.domeneshop.no', Protocol:POP3, Port: 110, Secure(SSL): NO,

Socket error: 10061, Error Number: 0x800ccc0e

Har søkt litt på nettet, men fant ingen løsninger som hjalp meg noen vei..

Lurte på om dere hadde erfart dette før, evt hva som kan være feil..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurte på om dere hadde erfart dette før, evt hva som kan være feil..?

Virker serveren til ISP?

Selv om webmailen funker betyr ikke det at popserveren gjør det.

Det med brannvegg og slikt lokalt har du vel sjekket ut?

Skrevet

Du finner forklaring til denne feilmeldingen bla. på denne siden her:

http://www.modemhelp.net/oeerrors/oe.shtml

Har du et eget domene via dem med mailtjeneste skal du sannsynligvis bruke "pop.dittdomene.no" - for utgående kan du forsøke med smtp serveren du har tilgang til hos din ISP. F.eks. smtp.online.no om du har oppkobling via Telenor.

Lykke til :-)

Skrevet

@marrrin; Har sett på det, fikk ikke så mye mer utav det..

Har sendt en mail til Domeneshop, får se om dem svarer.

Har også prøvd;

telnet pop.domeneshop.no 110

og da fikk jeg noe at den ikke kunne koble til..

:hmm:

Skrevet

Som sagt så tviler jeg på at du skal benytte domeneshop sitt eget domene som din pop3 server - altså kan du nok ikke benytte pop.domeneshop.no . Er det evt. noen som bruker dette er det folk som jobber hos domeneshop.

Har du et domene som heter www.tjobingfallera.no bør du forsøke med pop.tjobingfallera.no (ok - ikke det beste eksempelet men kanskje det gjør susen)

Får håpe du får en avklaring fra domeneshop sin support som oppklarer da.

Skrevet (endret)

Roter du ikke litt med pop og smpt her nå? Du mener vel at han ikke skal bruke domeneshops smpt server, men hans ISP sin? Pop serveren må da være hos domeneshop, med mindre mailen blir vidersendt.

Feilmeldingen er forøvrig veldig generell. Den sier i grunn ikke annet enn at du ikke får kontakt med pop serveren. Grunnene kan være svært mange. Det at du ikke får kontakt via telnet trenger heller ikke å bety noe, siden de fleste skrur av telnet tilgang til mail serveren av sikkerhetsgrunner. Ihvertfall har jeg gjort det.

EDIT: Husk at domeneshop sansynligvis bruker virtuelle mail hoster. Da må du i 90% av tilfellene logge deg inn med U/P: [email protected]/passord.

Endret av oblivian
Skrevet

Telnet til port 110 skal fungere; dette er ikke telnet som i telnet protokollen. du skal når du telnetter til en pop3 server på port 110 få pop3 banneren.

Om dette ikke fungerer har du enten:

a) en firewall som blokkerer noe den ikke skal blokkere

b) skrevet feil servernavn

c) skrevet riktig servernavn i forhold til hva du har fått vite men bruker feil

Det er forøvrig også vanlig at man kobler til en mail server når du har et webhotell hos noen.. ingen teknisk grunn til at du må koble til mail.dittdomene.no.

Skrevet

Problemet ligge nok kansje hos deg. Kansje en firewall som flere har nevnt tidligere. Jeg kjørte akkurat ping og telenet mot pop.domeneshop.no, og det svarte slik som en pop3 server burde svare.

Skrevet
The connection to the server has failed. Account: 'aroneid1',

Var jeg deg ville jeg prøvd [email protected] som brukernavn. Husk at domeneshop leier ut et utall epost adresser, hvordan skal mailserveren vite hvilken domene det er snakk om? De oppretter da vel ikke et eget globalt brukernavn for hver eneste epost adresse. Det er sikkert derfor du får sjekket mailen via web, siden du logger deg inn med brukerkontoen din hos domenshop.no som sansynligvis er noe annet enn epost adressen din. De har nok kun satt MX entrien for ditt domene til mail.domeneshop.no og bruker virtuel hosts på mail serveren. Bare tenk på alle web-hotellene som leier ut web-space med ubegrenset antall e-post adresser. Skulle det plutselig ikke gå å opprette [email protected] fordi en eller annen på et helt annet domene heter webmaster...?

• 1 måned senere...
Skrevet

Dette var en feilmelding som jeg slet med en periode. Hos meg var det Norman internet security 2004, firewall.

prøvde å avinstallere flere ganger og legge inn på ny. Men ingen ting virket før jeg la inn versjonene 2003. Skjønner ikke hvorfor, men nå virker den i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...