mirene Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 (endret) Jeg har lurt på en ting. Radeon 9800PRO kortene ,slike som Saphire og Powercolors standard kort,blir jo VELDIG varme. Hadde det ikke vert en ide med en ekstern vifte en kunne plasere rett over/under grafik kortet.Den kunne ha en kraftig støysvak vifte som bare var,tja 3 cm i høyde fra grafikkortet. Det ville vel gjøre overklokking mere oppnåelig på kortet. Prøvd med en bordvifte mor kortet og da gikk det mye bedre med å overklokke. Så hvorfor ikke en interne vifte. ? Endret 29. juni 2004 av mirene
alfern Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Det vil jo selvfølgelig hjelpe på, men vifter foran og bak i kabinettet for god gjennomtrekk er like viktig.
HilRam Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Mitt Chieftec-kabinett har en vifte plassert i sidedøren, som blåser rett på grafikk-kortet. (Jeg bruker den ikke pr. dags dato - synes den støyer for mye.) Du kan jo bare drille et hull i sidedøra di, og montere inn en papst 80mm, for eksempel.
Silverino Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 noe som kanksje gjør det mere vanskelig å rette vifte rett mot kjøler, er at det viften som står på fra PowerColor blåser UT ifra kortet. Jeg kjøpte Arctic Cooling VGA Silencer, som kjøler kortet bra, og får varmluften ut av kabinettet..anbefales.
HilRam Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Og den koster jo ikke så alt for mye heller, ca. 250? Bra valg.
Deuce Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 Og den koster jo ikke så alt for mye heller, ca. 250? Bra valg. VGA-silencern koster 99kr på microplex.no, kupp. Den er dessverre utsolgt da.
k-orm Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Eller så kan du kjøpe en Vantec Spectrum systemkjøler, koster bare 145,-
Beni25 Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg har Powercolor Radeon 9800 pro og det første jeg gjorde når jeg kjøpte den var å kjøpe en zalman ZM80C-HP (heatpipe cooler) + 2 vifter fra zalman også (ingen lyd.. eller rett å slett, jeg hører mere hard-disken og cd´ene mere Jeg har overclocka hovedkort, ram og grafikk-kortet, og kjører veldig bra uten å bli spesielt varm.... har aldri vært noe feil (har hatt den en stund no (kjøpte den når den kom ut)) og maskina står på konstant.. og jeg driver med tunge grafiske operasjoner (3dsmax) + spill som også trenger krefter. Har lyst til å prøve å modde den til XT vi for se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå