Daniel Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 (endret) Har et STOORT problem med PC'n min! Helt uten videre slår den seg av, og begynner å pipe! Tviler på at det er temperatur som gjør det, når jeg sjekker i BIOS rett etter at den har klikka er CPU'en på ca. 55 grader (XP 3000+). Til å begynne med skjedde det bare i spill, men nå nettopp klikka den i BIOS! Vet noen hva som kan være problemet? Endret 1. juli 2004 av nerdVANNA
Guffen Duck Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Har du siste bios versjon. Hadde store problemer med mitt kort før siste bios.
Daniel Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Skrevet 28. juni 2004 (endret) Har aldri oppdatert... jeg vet åssen jeg skal oppdatere, men hvordan sjekker hvilken jeg har? Endret 28. juni 2004 av nerdVANNA
Guffen Duck Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Du ser det i bios, eller med AIDA32. Se på http://www2.abit.com.tw/page/en/download/d...T_TYPE=Socket+A Det er bios for rev 1 Det ligger en link der for å sjekke hvilke kort du eier.
Daniel Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Skrevet 30. juni 2004 Hvor lang tid ca. tar det å flashe BIOSen? Er VELDIG redd for at strømmen skal gå eller lignende mens det skjer, har hørt at det ødelegger hk?
mantra17 Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Hvor lang tid ca. tar det å flashe BIOSen? Er VELDIG redd for at strømmen skal gå eller lignende mens det skjer, har hørt at det ødelegger hk? Under 5 minutter.
Spaz Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Hvor lang tid ca. tar det å flashe BIOSen? Er VELDIG redd for at strømmen skal gå eller lignende mens det skjer, har hørt at det ødelegger hk? Selve flasheprosessen tar vel 15-20 sekunder.
Morten K Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 (endret) Last ned Flash menu,så flasher du biosen i windows.Enkelt og greit.Flash Menu finner du her Jeg brukte Flash Menu sist jeg oppdaterte biosen på mitt Abit NF7-S 2,0,det var mye enklere enn å boote fra en diskett. Endret 30. juni 2004 av Morten K
Daniel Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Skrevet 30. juni 2004 (endret) Flasha det nettopp. Men PCen klikker enda, på samme måte, når som helst og uten noen spesiell grunn. Noen andre ideer til hva som kan være galt? Endret 30. juni 2004 av nerdVANNA
Morten K Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 (endret) Hvilken av disse "beepcodes" er det fra PCen din? Endret 1. juli 2004 av Morten K
b0nna Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Har du testa rammen med f.eks memtest86? Har den alltid slått seg av med jevne mellomrom eller har det bare blitt slik?
Daniel Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Skrevet 1. juli 2004 (endret) Ligner på den siste koden for Award, som er det jeg har... det var da faen, prossessoren er visst gåen. Har ikke prøvd Memtest86. Den ble sånn for et par uker siden. Endret 1. juli 2004 av nerdVANNA
Daniel Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Skrevet 1. juli 2004 Kan noen hjelpe meg med Memtest86? Skjønner ikke helt hvordan jeg starter det...
Daniel Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 Hvis noen ennå leser her... Fikk til Memtest86, kjørte gjennom tre ganger uten å finne feil. Alle tester. Da er det vel prosessoren? Hva tror dere?
Eplekakespising Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Virker som tempraturen er alt for høy.... sjekk CPU vifte(viftehastighet, støv og kjølepasta)
Daniel Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 Jeg er veldig sikker på at det ikke har med software å gjøre, den kan klikke før Windows er loadet ferdig, mens jeg er i BIOS, og når som helst ellers. CPU ligger på maks. 55 grader etter at den klikker (sjekker i BIOS), Athlon XP 3000+. Pipekoden som kommer når den klikker, sier det er CPU-feil i følge linken til Morten K. Må vel prøve å få lånt en annen CPU og se om det er problemet, i såfall skal jeg prøve å få en ny av Komplett. (Selvfølgelig pga. at jeg har kjøpt den der!) Takk for svar!
Kevlar Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Det høres veldig ut som det er problemer med power, siden den var synderen da jeg hadde samme problemet for noen uker siden. Prøv med en annen psu!
Daniel Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Skrevet 3. juli 2004 (endret) Den eneste PSUen jeg har praktisk tilgjengelig er den gamle Q-Tec'en! Vil ikke prøve den! Må vel få lånt en, da... skal prøve! Endret 3. juli 2004 av nerdVANNA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå