Gå til innhold

Skjermkort-anmeldelser


Anbefalte innlegg

Synes stort sett alle anmeldelsene av GeForce 4 er for dårlige. Inkludert HW.no sin. Jeg er i en situasjon, sikkert sammen med mange andre, der jeg vil ha et skjermkort som kan brukes både til krevende spill og til å se film på TV.

 

GeForce har tidligere vært notorisk dårlige på TV-ut, med svarte rammer rundt bildet og ingen mulighet for dual-view. Dette påstås å være løst med GF4, men hvem kan bekrefte det ?

Står nå og vipper mellom GF4 og Radeon 8500, men uten noen nærmere beskrivelse av tv-ut/dualview kvalitet/funksjonalitet blir det vanskelig.

 

Dette er tross alt et viktig element i GeForce's markedsføring, så at blir totalt ignorert er irriterende.

 

Skjerpings.....

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lajdden på 2002-04-19 12:10 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lajdden på 2002-04-19 12:11 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Lajdden på 2002-04-19 12:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta for deg noen av de store hardware sidene, f.eks tomshardware, anandtech osv. der står det veldig detaljerte artikler om geforce4. men du må ikke finne produktanmeldelser, du må finne den opprinnelige artikkelen som ble skrevet ved produklansering og som omtaler alle funksjonene.

 

det jeg vet er at dualview er kraftig forbedret fra eldre geforce modeller, dual ramdacs er nå standard, integrert tdsm transmitter likedan. dette bør gi bedre bildekvalitet og enklere funksjonalitet. tv-ut varierer nettopp fordi forskjellige produsenter bruker forskjellige chiper for det. men det finne programmer som enkelt fjerner den svarte rammen som kalles overscan. den forringer på ingen måte kvaliteten, men kan jo forstå at det er litt irriterende med mindre bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...