Gå til innhold

RAM til DFI

mantra17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emnetittel sier; skal ha meg 2 stk. 256 MB PC3200, 3500 eller toppen 3700 gode OC-minne til Infinity hovedkort.

Please, ikke'no;"..gå heller for 1 GB.."

Toppen 1600 kroner. De må kunne greie opp mot 250 MHz med ikke for høye timings, kanskje jeg skal ta meg en titt på bruktmarkedet. :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilken sokkel har du? AMD liker timings, Intel liker høye frekvenser.

Som skrevet, DFI Infinity nForce2 Ultra 400 socket A.

Ja, jeg vet socket A tjener på lave timings, men vil gjerne ha noen tips om hvilke som kunne passet på dette system med en XP 2500+ barton og som klarer å henge med opp mot 250 MHz uten å måtte sette opp latencies noe særlig.

Skrevet
Som skrevet, DFI Infinity nForce2 Ultra 400 socket A.

Ja, jeg vet socket A tjener på lave timings, men vil gjerne ha noen tips om hvilke som kunne passet på dette system med en XP 2500+ barton og som klarer å henge med opp mot 250 MHz uten å måtte sette opp latencies noe særlig.

Spørsmålet er vel hvor lave timings du vil ha ;) Skal du kjøre 2-2-2-x, må du nok prøve å få tak i noe brukt BH-5/6. Ett av de beste alternativene er (etter min mening) OCZ sine EB-brikker som git meget god ytelse selv om de kjører "slappe" timings. Gir du dem litt spenning, skal de vel kunne nærme seg 250MHz med standard timings.

Finnes også CH-5 brikker som klokker bra på 2-3-2-x, men er ganske store varasjoner fra batch til batch, så det er vel egentlig et sjansespill.

Dersom du SKAL kjøre 250MHz FSB med stramme timings, er det kun BH-5/6 som gjelder.

Skrevet

Jeg har tenkt en stund på OCZ EB, så jeg tror jeg tar en tur innom netshop. Har et par ch-5-ram men hadde lyst på noe annet, som disse EB til OCZ.

overclockers.se har noen bh-6-ram også..... :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...