Gå til innhold

X800 i USA? Billig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dom har oftast "Retail Stores" i varje gatuhörn i alla städer där dom håller samma pris som på webben. Dessa 2 går väl för att vara blant de 3 största websjapperna (Newegg är väl störst). Mitt kort blev köpt i butiken i Florida (Jacksonville) och jag kan nästan garantera att det finns en drös med butiker där din vän bor. Observera att i vissa stater så läggs det på en skatt, men jag vet ej hur mycket eller i vilka stater dock. Notera också att mitt kort inte blir skickat med post, hon som köpte det kommer hit på onsdag. Men, samma person har skickat mig massor med hardware det sista året (vattenblock, minnen, cpu, videokort osv) som "Gift", och jag har sluppit tull eller beskattning hittils. Man får ett x800XT för $499, vilket motsvarar ca 3400 NKR, och det är väl vad x800PRO kommer att kosta här eller?

Angående leveringstid kan det ju variera beroende på hur snabbt du vill ha det skickat från sjappen. En vecka med Fedex Ground inom 50 stater brukar väl vara genomsnittet ungefär.

 

Stigma: Vem på tullverket vet om hur mycket paketet i själva verket är värt? Finns ju inte en chans om dom inte öppnar paketet själva, letar runt i prislistor osv. Det tar dom knappast sig tid till. Så länge man skriver att värdet är mindre än 1000 (tror det är gränsen) och att det är en gåva, då går det fint. Det blir ju värre om man vill försäkra paketet då till sitt originala värde. Då börjar dom att undra.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar
Dom har oftast "Retail Stores" i varje gatuhörn i alla städer där dom håller samma pris som på webben. Dessa 2 går väl för att vara blant de 3 största websjapperna (Newegg är väl störst). Mitt kort blev köpt i butiken i Florida (Jacksonville) och jag kan nästan garantera att det finns en drös med butiker där din vän bor. Observera att i vissa stater så läggs det på en skatt, men jag vet ej hur mycket eller i vilka stater dock. Notera också att mitt kort inte blir skickat med post, hon som köpte det kommer hit på onsdag. Men, samma person har skickat mig massor med hardware det sista året (vattenblock, minnen, cpu, videokort osv) som "Gift", och jag har sluppit tull eller beskattning hittils. Man får ett x800XT för $499, vilket motsvarar ca 3400 NKR, och det är väl vad x800PRO kommer att kosta här eller?

Det stemmer.. og ATI X800 PRO koster 39,99$ i USA som tilsvarer 2700,- cirka i Norge!! Tror jeg sier til mitt bekjentskap i USA at han må kjøpe 2 kort og sende hit til Norge..! Når sendte ditt bekjentskap i USA kortet ditt da? Og når kommer det?

Lenke til kommentar
Huh? Er det riktig? Må man betale import på varer som har vært til service? På meg virker det litt selvmotsigende siden jeg trodde importavgiften var av salgsprisen.

Nei, du er ikke pliktig på å betale noe toll eller avgifter på returer, vare erstatninger osv. men det kan bli mye mas med å få pakken gjennom tollen slik.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er ikke toll på datautstyr, kun 24%mva.

 

Ved retur skal du ikke betale toll en gang til, såfremt du har beholdt de opprinnelige tollpapirene.

Hvis det, som du sier, ikke er toll på datautstyr, hvorfor sier du at man ikke skal betale toll en gang til? Setningen impliserer at man har betalt toll i utgangspunktet. Hva mener du egentlig? :roll:

Lenke til kommentar

Blir så gal av alle dere som sier. Nei kjøp i norge det er mye sikrere og bedre. Kjøp datautstyr i utlandet det er ofte MYE billigere.

 

Bare få han som sender til å merke verdien til under 200kr, eller som Gave og verdi under 1000kr.(når viste en toller hvor mye et x800pro kort koster) så er det ikke noe problem!!

 

Og til dere som skriker om garanti! du har da garnati? alle probusenter har jo garanti på det de selger. Å hvor ofte går datautstyr i stykker uten at det er din egen feil..

 

 

nei ebay er bra!

Endret av chil
Lenke til kommentar
Blir så gal av alle dere som sier. Nei kjøp i norge det er mye sikrere og bedre. Kjøp datautstyr i utlandet det er ofte MYE billigere.

 

Bare få han som sender til å merke verdien til under 200kr, eller som Gave og verdi under 1000kr.(når viste en toller hvor mye et x800pro kort koster) så er det ikke noe problem!!

 

Og til dere som skriker om garanti! du har da garnati? alle probusenter har jo garanti på det de selger. Å hvor ofte går datautstyr i stykker uten at det er din egen feil..

 

 

nei ebay er bra!

eBay såg bra ut det..! Nokon som har handla der? Er det ein slags auksjon?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Så tekniskt sett kan jeg få noen i USA til å kjøpe meg ett kort, og så få han til å sende det til meg, merket verdi 900kr ?

Både tekniskt och praktiskt ;)

 

SOB! Fick precis reda på att ATI's båda kort är ytterilgare försenade, nu till den 7:e juli. Det innebär att jag inte får mitt XT på onsdag :(

MEN, Compusa har 30% rabatt på alla PNY's produkter, bland annat alla deras kort i Nvidia 6800 serie. Pris för GT? $399-30%=$279 vilket blir straxt över 1900 norska kronor. 1900 är ganska billigt jämfört med det drygt dubbla som korten kostar här.

6800 Ultra: 2388 NKR

6800 GT: 1900 NKR

6800: 1431 NKR

Rabatten gäller bara tills den 7:e dock, samma dag som dessa kort finns på lager hos Compusa......(har ringt och frågat)

Jag är en stor fan av ATI, men en deal som denna kan man ju inte gå miste om.

Lenke til kommentar
Både tekniskt och praktiskt ;)

 

SOB! Fick precis reda på att ATI's båda kort är ytterilgare försenade, nu till den 7:e juli. Det innebär att jag inte får mitt XT på onsdag :(

MEN, Compusa har 30% rabatt på alla PNY's produkter, bland annat alla deras kort i Nvidia 6800 serie. Pris för GT? $399-30%=$279 vilket blir straxt över 1900 norska kronor. 1900 är ganska billigt jämfört med det drygt dubbla som korten kostar här.

6800 Ultra: 2388 NKR

6800 GT: 1900 NKR

6800: 1431 NKR

Rabatten gäller bara tills den 7:e dock, samma dag som dessa kort finns på lager hos Compusa......(har ringt och frågat)

Jag är en stor fan av ATI, men en deal som denna kan man ju inte gå miste om.

Åiåiåi.. Er helt på nippen til å bestille ATI RADEON X800 PRO fra Compusa nå.. men det jeg er redd for er alle avgifter som skal betales når det kommer til Norge..! Har du bestilt fra Compusa før? Er det noen som har bestilt der som vet hvor mye det eventuelt kommer til å koste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...