Gå til innhold

Hvilke høyttalere er best for musikk?


Anbefalte innlegg

Høyttalere er noe jeg ikke har mye peiling på. Derfor lurer jeg på hvilke høyttalere er best for å musikk. Bass bryr jeg meg ikke om, vil helst ha klarest mulig lyd. Helst ikke mer enn 2500-3000kr. Helst 2.1 , eller er 4.1 mye bedre når det gjelder musikk?

 

Noen anbefalinger?

 

[ Denne Melding var redigert av: Kresha på 2002-04-18 23:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-18 23:06, Kresha skrev:

Høyttalere er noe jeg ikke har mye peiling på. Derfor lurer jeg på hvilke høyttalere er best for å musikk. Bass bryr jeg meg ikke om, vil helst ha klarest mulig lyd. Helst ikke mer enn 2500-3000kr. Helst 2.1 , eller er 4.1 mye bedre når det gjelder musikk?


Noen anbefalinger?




Jeg vil anbefale disse eller disse :smile: .

Lenke til kommentar

Quote:

Høyttalere er noe jeg ikke har mye peiling på. Derfor lurer jeg på hvilke høyttalere er best for å musikk. Bass bryr jeg meg ikke om, vil helst ha klarest mulig lyd. Helst ikke mer enn 2500-3000kr. Helst 2.1 , eller er 4.1 mye bedre når det gjelder musikk?


Noen anbefalinger?


 

Kjøp deg et par gode hodetelefoner. Da får du mye mer for penga. For eksempel et par Sennheiser HD600 til 3000kroner. Skal du få samme lydkvalitet med et par høyttalere, må du opp i minimum 20000 - tyvetusen - kroner.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 23:06, Kresha skrev:

Derfor lurer jeg på hvilke høyttalere er best for å musikk.


Noen anbefalinger?


 

Hvis du skal ha fin og klar lyd, så kan du kjøpe deg et par hyllehøyttalere og kjøpe en subb attåt. Det er ikke vits i å kjøpe store digre til 2-3000. Det er vekk kastet penger.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 23:06, Kresha skrev:

Høyttalere er noe jeg ikke har mye peiling på. Derfor lurer jeg på hvilke høyttalere er best for å musikk. Bass bryr jeg meg ikke om, vil helst ha klarest mulig lyd. Helst ikke mer enn 2500-3000kr. Helst 2.1 , eller er 4.1 mye bedre når det gjelder musikk?


Noen anbefalinger?



 

Klipsch Promedia 2.1 - bedre PC høytalere får du ikke. Koster rett over 2500kr tror jeg. 4.1 til musikk er det lite poeng i.

 

http://www.audiocompaniet.no (send mail)

 

Dersom du tar en titt på andre poster på forumet ser du at Klipsch sine Promedia blir anbefalt av de fleste :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-20 23:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...