Gå til innhold

Gjøre om Linux partisjon til NTFS partisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, jeg vet at normalt er det fra win til Linux partisjonerin man prater om, men har lyst til å slette min Linux partisjon på 10gb for å bruke den til bildefiler i win xp.

Har ikke Partition Magic, og lurer på hvordan man skal gå frem for å kunne gjøre dette i windows.Kjører Win xp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Joda, jeg vet at normalt er det fra win til Linux partisjonerin man prater om, men har lyst til å slette min Linux partisjon på 10gb for å bruke den til bildefiler i win xp.

Har ikke Partition Magic, og lurer på hvordan man skal gå frem for å kunne gjøre dette i windows.Kjører Win xp.

har faktisk gjort det samme selv, men eneste mulighet (98% sikker på det) er at du må få tak i f.eks. partion magic og slette linux partisjonen og etterpå lage den til NTFS!

Skrevet

Du tar en Linux cd og converterer til fat 32 , og etterpå kan du convertere med XP til NTFS . Er ikke sikker på om det er letteste måten og gjøre det på , men har gjort det sånn selv og det funker ihvertfall .

MVH

Erik

Skrevet

Beste er nok å slette Linux partisjonen, selv om du skulle få den over til FAT32 er det ikke sikkert at WindowsXP vil gjenkjenne den som "ekte" FAT partisjon. Diskprogrammene til MS er som regel relativt strenge på at partisjonene har MS signatur, har erfart at NTFS partisjoner laget i PM kan gi problemer ved enkelte operasjoner i Windows.

Dersom du skal opprette NTFS partisjoner anbefaler jeg på det sterkeste at du bruker diskmanagement som er innebygget i Windows. Det er faktisk ingen grunn til å bruke noe annet. Her kan du også slette Linux partisjonen, dersom du har noe du vil ha på Linux partisjonen er det bedre å kopiere over på CD eller andre partisjoner. Konverteringer skaper etter egen erfaringer ikke noe annet enn problemer på senere tidspunkt, særlig vha 3dje partsprogrammer... dersom konverteringen lykkes, suksess raten min med PM er tragisk :(

Skrevet

Sånn, da var Linux partisjonen gjort om til xp, uten noen særlige problemet etter å ha fulgt Kingdings råd.

Eneste var å bruke XP cd'en og gjenopprette bootloaderen med "fixmbr" og alt virker bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...