FuglFøniks Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 (endret) Jau... Da var det sånn at jeg er drittlei 512MB RAM, og skal ha 1024MB. Men det jeg ikke klarer å bestemme meg helt for er: - Burde jeg selge min nåværende 512MB brikke og kjøpe 1GB med orntlig RAM? (egentlig møkklei detta minnet også) - Eller burde jeg kjøpe en TwinMOS PC3200 512MB brikke til (og dermed ha 1GB) Jeg har jo i bakhuet at DDR2 (?) kommer snart, og da ville det muligens vært litt leit å brenne av omlag 3.000 på RAM nå... La oss si at jeg får solgt RAM'en for 500,-. Jeg vil ha OCZ eller Corsair RAM tror jeg, og de jeg ser på koster opptil/max 3.000,-. Da må jeg ut med 2500,-. Kjøper jeg en 512MB TwinMOS til nå, koster jo ikke det mer enn under 900,-. Hmm, dilemma dette. Jeg er 16 år og jobber ikke akkurat mye, tjener vel ca 3/4k i mnd... Skal jeg bruke en månedslønn på det? Holder vel en knapp på det. RAM'en trengs grunnet først og fremst spill som Far Cry og BFV. Holder 1GB TwinMOS da? Eller burde jeg trå til når jeg først er igang? Mulig dette ble dårlig formulert, det beklager jeg i såfall... Men dere med peiling på RAM, ka dokk trur? pain EDIT: Kan jo legge til dette: Åssen 2 x 512MB PC3200 RAM burde jeg velge? Budsjett: 2.500, men kan strekke meg ganske greit begge retninger... (Helst ikke over 3k da ) Endret 25. juni 2004 av pain
ØysteinI Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 Hvorfor i all verden er du lei den brikka? Den er jo helt grei den.... med mindre du driver med hard core overklokking. Det er jo også suverent billigst å beholde den du har og kjøpe en 512MB-brikke til. Det er ihvertfall ikke på noe punkt lønnsomt å selge en brikke og kjøpe to nye. Overklokkingspotensialet på det råeste av brikker, er neppe nok til å forsvare prisen.
FuglFøniks Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Skrevet 26. juni 2004 Hvorfor i all verden er du lei den brikka? Den er jo helt grei den.... med mindre du driver med hard core overklokking. Det er jo også suverent billigst å beholde den du har og kjøpe en 512MB-brikke til. Det er ihvertfall ikke på noe punkt lønnsomt å selge en brikke og kjøpe to nye. Overklokkingspotensialet på det råeste av brikker, er neppe nok til å forsvare prisen. Oki, daså. Egentlig godt å høre *spare pengene til noe annet digg *
Peder82 Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 hei hadde en twinmos 512 Mb brikke og slet med bf:vietnam og far cry selv, kjøpte en til og da gikk alt smooth. mvh peder (jeg holdt også på å kjøpe noen nye og dyre brikker)
Sneglen Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 Tror nok enda en TwinMOS brikke vil gjøre susen godt nok. Prisforskjellene for noen timinger (2-2-2-5 vs. 2.5-3-2-7(eller hva TwinMOS brikka di kjører på)) som er en liten anelse bedre er nok ikke verdt det (for deg). Iom. at du også tenker på DDR-2 vil nok TwinMOS vere "ditt" valg
ØysteinI Skrevet 26. juni 2004 Skrevet 26. juni 2004 DDR2 kommer ... kanskje ikke snart .. men det kommer. Uansett, så er ikke DDR2 alene en grunn til å oppgradere. Det kommer som en naturlig følge neste eller neste gang der igjen du skal oppgradere. Og da må CPU, hovedkort,kjøleribber og ram byttes ut... mao en ganske stor oppgradering.
FuglFøniks Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Skrevet 26. juni 2004 hei hadde en twinmos 512 Mb brikke og slet med bf:vietnam og far cry selv, kjøpte en til og da gikk alt smooth. mvh peder (jeg holdt også på å kjøpe noen nye og dyre brikker) Ahh, akkurat det jeg trengte å høre, musikk i mine ører. Thanks!
LOBOS Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Ta den brikka du har. Gå så til butikken og si du skal ha en slik til Lettest og trolig billigst også. Husk også at om du har Dual Ram funksjon på Hket så trenger du 2 ram chiper for at den skal tre i funksjon.
FuglFøniks Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Skrevet 27. juni 2004 Ta den brikka du har. Gå så til butikken og si du skal ha en slik til Lettest og trolig billigst også. Husk også at om du har Dual Ram funksjon på Hket så trenger du 2 ram chiper for at den skal tre i funksjon. Ja, har jo seff dual-channel. Men aktiveres det automatisk når jeg har i to like brikker? pain
FuglFøniks Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Skrevet 27. juni 2004 da var den bestilt, det var pcutstyr.no som hadde best pris denne gang
Jim Rager Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Ta den brikka du har. Gå så til butikken og si du skal ha en slik til Lettest og trolig billigst også. Husk også at om du har Dual Ram funksjon på Hket så trenger du 2 ram chiper for at den skal tre i funksjon. Ja, har jo seff dual-channel. Men aktiveres det automatisk når jeg har i to like brikker? pain Ja,dette "aktiveres" automatisk så lenge du setter de to brikkene på riktig sted, det står i hk manualen hvor de må stå for og utnytte dual ddr
FuglFøniks Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Skrevet 27. juni 2004 Ja,dette "aktiveres" automatisk så lenge du setter de to brikkene på riktig sted, det står i hk manualen hvor de må stå for og utnytte dual ddr ...Og det er vel lengst fra hverandere, er det ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå