Gå til innhold

Bytte kjøler.. masse rare farger og striper!


Anbefalte innlegg

har bytta kjøler på mitt radeon 9700pro som ble annskaffet for to dager siden.

jag rensa kjernen med rødsprit , la på arctic silver 5 og satte på vga silencer...

 

NÅ KOMMER DET BARE MASSE RARE FARGER I STRIPER OG FLEKKER NEDOVER SKJERMEN OG DET ER NESTEN UMULIG OG SE NOE ANNET...

 

hjelp hva skal jeg gjøre??? :cry::cry::cry:

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett over hele kortet at du ikke har sølt litt artic silver?

selv om de sier at det ikke leder strøm så gjør det det ved høye frekvenser

 

mitt tips er:

 

- se over hele kortet i god belysning etter AS

- hvis du finner det så rens godt med elektrorens O.L.

 

fikk dette problemet med mitt gf2Ti, det viste seg at 2-3 pinner på en av rambrikkene var kortsluttet med AS3, men jeg greide enten ikke å rense det godt nok eller hadde brikken allerede tatt skade av det

 

Edit: masse skriveleifer.. også før man hiver seg på flaska.. kan umulig love bra :/

Endret av Dimm
Lenke til kommentar
og hvorfor f**n renser du kjernen med rødsprit?? Det er diskutert opp og ned hva du skal rense med, og rødsprit er på FY-FY lista. Den legger igjen ei hinne på det du vasker med rødspriten, som igjen lager veldig dårlige forhold for god kjøling som igjen skaper høye temperaturer, noe jeg tror du sliter med da du har masse artifacts.

men altså... jg har lest at rødsprit er det beste om man ikke har lakktynner, withesprit som legger igjen hinne!

 

men uansett om det er dårlig kjøling så er den så dårlig at det er artifacts på bilde en, hvor det står "MSI corecell extreme chip"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Rødsprit er som de sier her bare elendighet, det legger igjen en eller annen substans som ikke er bra i det hele tatt.

 

Isopropanol får du kjøpt på bensinstasjon til 20,- elns og er perfekt til dette.

 

Har du sølt AS5 som innholder sølvpartikler er det stor mulighet for at du har ødelagt kortet ditt ja. Forsøk å fjerne det du har sølt, og start opp maskinen igjen. Men utifra det du sier om at du har problemer allerede ved oppstart før kortet blir varmt så er det meget sannsynlig at de problemene du har ikke skyldes varme, men ødelagte/kortsluttede komponenter, evt. bridges på kortet ett-eller-annet sted.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
det virker ikke, ikke etter aldri så mye rensing!

 

stakkars kort, kjøpte det for to dager siden og jeg har klart og ødelegge det alt nå! :cry:

 

men kan det i det hele tatt repareres?

Vel dette er nesten like dumt som han som klarte å brekke 9800Pro kortet sitt. Det er mest sansynelig rød spriten sin feil. Og det er nesten umulig å få vek. Hvorfor i helvete vasket du den, når det ikke var noen feil med den? Det er litt IT- ansvarlish ingen ting feiler den, men må jo gjøre noe så prøver de å fikse det, så bare ødelegger alt. Typisk.

 

Vel hvis du føler deg virkelig langt nede så se denne her, så blir du nok i litt bedre humør http://www.klub-odgik.org.pl/bajerne/be_happy.swf

 

Prøv å klokk det kraftig ned å se hva som skjer.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

TrulZern: Er du sikker på at det er god nok kontakt mellom kjøleren og kortet. Jeg mener å huske at GPUen på R9700-serien ligger litt lavere enn den metallrammen som er rundt. Dersom kjøleren har stor flate ned mot GPU kan det tenkes at den bare har kontakt med rammen og ikke selve GPU.

 

Har du forresten prøvd å sette den originale kjøleren tilbake på kortet? Personlig har jeg liten tro på at rensing med rødsprit skal ha medført så til de grader dårlig varmeoverføring som de symptomene du beskriver.

Lenke til kommentar

hmm.. har fått refs får dette før men jeg tror du må ta av shimmen på 9700 kortet ditt. Måtte det på mitt 9800 kort iallefall, fikk akkurat sammen problemene som deg. Søk litt på forumet, tror det finnes flere tråder om hvordan du skal fjerne shim.

Lenke til kommentar
hmm.. har fått refs får dette før men jeg tror du må ta av shimmen på 9700 kortet ditt. Måtte det på mitt 9800 kort iallefall, fikk akkurat sammen problemene som deg. Søk litt på forumet, tror det finnes flere tråder om hvordan du skal fjerne shim.

Helt enig! Måtte ta av shimmen jeg også på mitt 9800 kort. Du skal se det er det som er årsaken (varmeproblemer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...