Gå til innhold

Sviktende kjøler til cpu


Anbefalte innlegg

Skiftet ram og plottet inn ny HD på mandag, i tillegg til at jeg tok av cpu vifta, støvsugde kjøleblokka og satt på vifta igjen. Må ha rikket litt på kjøleren slik at den 1år gamle goopen under må ha gjort noe spennende, fordi den kjøler hvertfall svært dårlig i etterkant. Maskina slår seg av fordi cpuen når kritisk temp i BIOS (75 grader). Derfor tenkte jeg; hvis jeg allikevel må ta av kjøleren (glacialtech opptil xp3200+) kan jeg sette på en ny etterpå. Har sett litt på pipe tower (http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet809.htm) og ALX 800 (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ALX800). Hvilken anbefales av disse? Noen evt. bedre forslag? Litt greit om den ikke tar livet av sokkelen ved den minste rystelse.

 

Men så ellers: når jeg skal ta av den gamle kjøleren som er festet med glacialtech sin "lure" tommelklips, må jeg jo til med en del kraft. Bør jeg ta hovedkortet ut av kabinettet og legge på en hardere overflate? Eller kan jeg legge f.eks. en liten trekloss under sokkelen slik at det holder?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så ellers: når jeg skal ta av den gamle kjøleren som er festet med glacialtech sin "lure" tommelklips, må jeg jo til med en del kraft. Bør jeg ta hovedkortet ut av kabinettet og legge på en hardere overflate? Eller kan jeg legge f.eks. en liten trekloss under sokkelen slik at det holder?

 

Takker for alle svar!

 

 

Understøtter du hk under CPU-sokkelen, så går det fint å demontere kjøleren.

Det aller beste er å plukke ut kortet. Da har du enda bedre kontroll på hva du gjør, og risikoen for å glippe med det verktøyet du evnt bruker blir jo også mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...