Gå til innhold

Maskin som booter

lalleh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem her. Maskinen min, specs står lenger ned, booter både i tide og utide. Men vanligvis hvis jeg skal spille spill, eller noe som krever litt av skjermkortet rebooter den. Har skiftet skjermkort, og feilen ligger fortsatt der. Det jeg lurer på er om det rett og slett er AGP-porten som har tatt kvelden. Hvis det er tilfelle, kan jeg da kreve nytt kort?

Kom gjerne med forslag til andre ting det kan være. Dette er et kjipt problem!

Asus A7n8x Deluxe

Athlon xp3000+ barton

2 x 512 ddr twinmos

Radeon 9600 pro, 256 ddr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være ganske mye rart. Det ligger nok mange poster på forumet her om slike problemer.

Kan være f.eks. for varme (ustabile) komponenter, dårlig RAM, dårlig strømforsyning osv. osv...

Skrevet

Har kjørt en hel del tester på minnet, og ingen har funnet noen feil. Strømforsyningen er på 420W, så tror det skal holde i massevis. Det er også veldig ustabilt når den rebooter. Noen ganger går det 10 minutter, andre ganger 2-3 uker.

Skrevet
Har kjørt en hel del tester på minnet, og ingen har funnet noen feil. Strømforsyningen er på 420W, så tror det skal holde i massevis. Det er også veldig ustabilt når den rebooter. Noen ganger går det 10 minutter, andre ganger 2-3 uker.

2-3 uker!!! :scared::laugh:

Skrevet

Han mener at siden du (sannsynligvis) bruker Windows, er 2-3 uker å regne som fjell-stabilt ;) Det er iallfall ikka en hardwarefeil om den rebooter etter 2-3 uker.

Om det derimot går bare noen minutter er det nok et varmeproblem.

Sjekk om skjermkortet blir veldig varmt. Er det så varmt at du ikke klarer å holde fingrene på kjøleribba eller minnebrikkene er det for varmt. Testet du med tilsvarende kort?

Har du noen kabinettvifter?

Skrevet

Vel. Har testet med et annet skjermkort som jeg lenge trodde var årsaken til problemet, et geforce fx 5200, men da jeg byttet ut det med det nye var problemet fortsatt der.

Alt som angår varme vet jeg strengt tatt ikke. Men Asus-prob'en sier at det hvertfall CPU'en ligger på ca 50 grader. Nå skal det sies at feilmarginen i det programmet er forholdsvis stor også. Har en kabinettvifte, på siden av kabinettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...