Gå til innhold

abit nf7 krasjer bare..er hjelpesløs


surtur

Anbefalte innlegg

har et abit nf7-s v2.0 og en amd xp2800 cpu som ikke vil starte skikkelig.

 

får pipelyder ca 20 sek etter oppstart, men har hittil ikke funnet noen forklaring på hva disse pipelydene indikerer...

 

noen som kan hjelpe meg med hvor jeg finner dette...?

 

:shrug:

Endret av surtur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å finne ut hva pipelyden betyr ved å gjøre et søk på award beep codes(jeg mener det var award bios du hadde...)

Hadde det samme problemet med det samme hovedkortet, jeg fikk stadig varsler om at prossesoren var for varm selv om den holdt 50grader, og ingen overheat-protection settings var feil. og til slutt nektet den bare å starte...

Men for all del ingen grunn til å gi opp ennå, selv om jeg for min del må si at mengden abit kort jeg har kjøpt med defekter langt overskrider alle andre produsenter jeg har vært borti.

Men som jeg sa der søk på beep codes og finn ut hva pipinga betyr...

Lenke til kommentar

var phoenix bios, så fant denne.

 

problemet er at lyden jeg får er mer en "lang-kort" type lyd i forskjellige frekvenser og finner ikke denne på lista.

 

har som sagt et abit nf7 hovedkort, en amd barton xp2800 cpu og en pc3200 ram-brikke.

 

jeg har forsøkt to forskjellige, men likevel identiske oppsett (altså 2x nf7+ xp2800) om hverandre og begge har vist seg å ha samme problemet. med en annen type ram-brikke får jeg samme problemet.

 

jeg har også forsøkt å bytte cpu-kjøler og psu, uten resultat.

 

det går som regel 15-25 sekunder fra oppstart (og grønn led på hk) til pipesekvensen starter (rød og grønn led) og maskina skrur seg av.

 

jeg har ikke lengre noen ide om hva som kan være galt... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...