Gå til innhold

3dMark 2001 SE . Er dette normalt ..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-18 14:58, BluE_MoON skrev:

Jeg har en Athlon XP 1700 + med 256 DDR mb minne , Geforce2 MX/MX 400 (Ja jeg vet det suger)

Windows XP


 

Særlig mye dritt-system liksom, bare skjermkortet. Du bør få mer 3dmarks. Kortet skal ikke prestere så dårlig, ettersom det er MX400, ikke MX200. Hadde det vært MX200 tenker jeg scoren hadde stemt bedre. Masse folk på forumet her med MX400 kort, og noen ligger vel på 3500 poeng i 3DMark2001SE. Mye mulig de har overklokket kortene sine for å få slik score. Vet ikke.

 

Du kan til en viss grad sammenlikne systemet ditt med mitt. Jeg fikk 4140 poeng i 3DMark2001SE med dette: TBird @ 1365MHz (105*13), 512mb SDRAM @ 105MHz CL2 Turbo Timings, Creative GeForce2 GTS @ 220/380. Kjører Win2K, med XP var scoren 4-5% lavere (med samme drivere og overklokking).

 

Hadde jeg fått 133MHz FSB til å virke skikkelig ville scoren steget et par hundre poeng kanskje. Både minnet og prosessoren støtter 133MHz FSB. Kjører minnet på Super-ss-rally-gt-turbo-timings for å til en viss grad kompenserer for tapet av å ikke kunne kjøre 133MHz! :sad: 3DMark liker høye bus hastigheter!

Lenke til kommentar

oppdaterte driverene mine , da kom jeg opp i 2746 marks , men jeg synes forsatt det er lite selv om je har et shitty gf card ..

 

Er ganske skuffa ..

Men under markene står det "The benchmark was not run using default settings"

 

Jeg har nettopp installert det og har ikke forandra på noe.

Hvordan da får jeg default settings ?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: BluE_MoON på 2002-04-18 16:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 17:18, house skrev:

jeg har nesten samme config, jeg har xp1800 @ 1609mhz, og 512ddr.. samg MSI G-force2 mx/mx400



jeg drar 2800marks...




Housey



 

Det var godt at det ikke bare var meg som har lav score, da vet jeg at det ikke er noe galt med systemet mitt liksom. Det er ikke så viktig for meg hvor høy den scoren er egentlig , men jeg tenkte bare jeg skulle teste hva systemet mitt klarte..

 

Har aldri spilt ett eneste spill på denne maskinen.

 

Jeg bruker mest maskinen til å kompilere store kildekoder, programmere i Java, Rational Rose (som bruker sinnsykt med ressurser), litt bildebehandlig og office da..

Og jeg syntes maskinen min var litt for treig egentlig så jeg vurderer å få meg en større cpu eller kanskje jeg skal prøve å oppgradere minne med en 512 brikke først.

 

 

Dette fikk jeg på PCMark 2001. Gidder du å teste ditt system og se hvor stor forskjellen er på en 1800+ og 256 mb mer minne.

 

CPU score 4306

Memory score 2677

HDD score 610

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...