Gå til innhold

bytte 6230 ut mot K700 ?


Anbefalte innlegg

har en 6230 som jeg var knallfornøyd med når den kom, men nå har jo K700 kommet og jeg har litt lyst på den pga skjermen.

 

Jeg føler at nokia er bedre når det gjelder å skrive sms, tregheten ved selve skrivingen, og sms-kapasiteten på telefonen.

 

Når det gjelder kamera er de jo forholdsvis like, dog K700 er nok best.

Batterikapasiteten på K700 er visstnok også dårlig, jeg er passelig fornøyd med 6230, lader hver 2. eller hver 3. natt og jeg bruker den mye, men med K700 virket det som man var nødt til å lade hver eneste natt.

6230 har jo også minnekortet, som gjør telefonen til en god mp3-spiller.

 

Så kort sagt, burde jeg bytte? altså, selge min 6230 og kjøpe K700. Er det noe vits i ? Ja, jeg vet skjermen er bra, men ellers liksom?

 

Vil ikke ha noen usaklige svar, begrunnelser er å foretrekke.. Men setter pris på alles mening. Har også hørt rykter om 6230i med større skjerm og bedre kamera, det vil jo igjen banke K700.

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsåvidt følelsen av at de er ganske like på alle områder unntatt skjermen og minnemuligheter.

 

Noen som har brukt begge telefonene og kan si noe om hva de har erfart?

Om de ville byttet osv ?

 

Det vil vel forsåvidt være en liten "tørke" i utgivelsen av slike "har-alt"-modeller utover sommeren, 6230 er vel nokias storsatsning og K700 sonyericssons, ihvertfall i det sjiktet hvor telefonene ser nogenlunde fornuftige ut. :)

 

setter pris på innspill.

Lenke til kommentar

Jeg står å vurderer det samme. eller. jeg har allerede bestillt meg en K700, og lagt ut min 3 mnd gamle 6230 på Qxl.

 

Er igrunn fornøyd med min 6230, men når jeg tok litt på k700 i går, blei jeg overbevist. Den ser mye stiligere ut. og virker mer solid.

Når det gjelder minnekort og mp3, så har ikke dette noe betydning for meg, jeg har ikke handla minnekort til 6230. og bruker mp3 spillern bare for gøy. og det er jo plass til et par sanger på k700.

 

Skjermen så MYE bedre ut på k700 en på 6230.

 

Så jeg håper jeg ikke gjorde et dumt valg.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med min 6230.

Hvis du er en som skal bruke mobilen til MP3 og et ålreit kamera, så ikke bytt telefonen.

K700 virker kanskje mer solid, men i bunn og grunn er hele innmaten plastikk og elektronik.

K700 blir veldig for en sånn "mote" greie alle kaster seg over.. at skjermen er noe bedre har vel egentlig ikke SÅÅÅÅ veldig mye å si?

Litt større? Bedre farger? Noen fler pixler? So what!

 

Jeg selger min 6230 fordi jeg vil ha noen som tåler en støyt, derfor Siemens M65 :) i steden for Nokia 5140. Er litt lei av Nokia.

 

Men for all del er du lei av Nokia, så bytt!

Men husk at prossesor ytelsen på 6230 er ekstremt bra.. min 6230 henger så og si ALDRI!

Det er utrolig digg hvis du skal taste litt fort!

 

Jeg tror K700 er i bunn og grunn en fashion greie alle bare "må" ha.. fordi nokia er så "standar"...

 

Men men..

Hva skiller de egentlig?

 

Minnekort?

Skjerm?

 

Thats it.. og 3dgaming med spill.. men hvor ofte spiller du a? 1 time første uka.. så legger du som regel mobilen i lomma, og lar den være der til det evt. ringer!

Lenke til kommentar

jeg tror faktisk jeg ser det litt ann jeg... ikke noe vits å stresse.. hvis 6230i faktisk kommer vil jeg heller ha den, da 6230 hadde slått k700 hvis den hadde hatt en bedre skjerm.. ok, menyene til SE er finere, der kunne nokia gjort litt, men det er som folk sier, responstiden hos nokia er suveren og virkelig til ettertanke for de andre produsentene..

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å bytte inn en nokia 6230 i en SE K700i. De er så å si like "bra". De er begge passe små (så å si like store), og har nesten samma specs. Begge har fresht design og fordeler og bakdeler som begge veier hverandre opp. K700 har den bakdelen at den ikke har minnekorts plass, og 6230 har for liten skjerm. Vel jeg vil si at Nokia er en "bedre" telefon med tanke på bruker vennlighet osv, men de har seff også større "problem faktor". Men jeg syns ikke at den "store" skjermen til K700i er en god nok grunn til å investere minnst 1000kr extra bare for å få litt større skjerm. Hva er egentlig grunnen til det? Det er ubrukelig å se på "film" på en mobilskjerm av våredagers dimensjoner alikevel, og for det meste av tiden ligger vel mobilen i lomma eller hur? Gjør som gamle onkel Olaff :p Vent til det kommer en Smuud mobil, som har alt, og ikke mangler særlig, og ikke har særlig å utsette på f.eks Siemens SL65 eller S65. Sier bare "Den beste mobilen man kan få er"= Liten, bra design, overlegne specs, brukervennlig, bra batt tid osv, grei skjerm til "mobil" bruk.

 

Whatever... Detta blei langt som vanlig med mange " "er... hehe

Lenke til kommentar

tror jeg hadde gått for K700 om jeg ikke hadde hatt 6230 allerede.. hvis 6230i ikke blir et faktum blir det derimot en annen sak... håper virkelig de gjør alvor av den, for da har de den beste mobiltelefonen på markedet.

til info, jeg er en av dem som mener at tlf med symbian ikke er mobiltelefoner, men en kryssning mellom tlf og pda, da symbian er litt for tungvint til å være en "mobiltelefon".. du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

skal se litt på specsene og trekke noen konkluksjoner for deg hehe:

 

K700i koster ca 3900 u.abo, og 6230 koster ca 3500. Det betyr at du sansynligvis ikke for solgt den for stort mer en mellom 2000-3000( hvis du er heldig). Det vil si at du må legge til ca 1000kr i tilleg hvis du er veldig heldig, eller i verstefall ca 2000 om du er uheldig. Da har du brukt fra ca 5-6 tusen kroner på mobil.

 

De har ca samma dimensjoner og taletid/standbytid...

 

At K700i har EDGE er ikke noe å ta i betraktning da vi såvidt ikke har det ennå i Norge.

 

De har begge ca samma minne plass. Men hvis du har tenkt til å bruke mobilen til å høre på musikk på, så må man nesten velge en med minnekort. (selv syns jeg det er tåplig med MP3 på mobilen da det er for liten internminne til den playlisten man har på dataen vanligvis,+ at minnekortene er dyre= xtra utgifter deluxe. Jeg har heller en Clean and SMoothe Apple IPod!

 

Ca samma specs osv når det gjelder kamera osv, untatt at K700i har et såkalt "Lys". Vet ikke hvor bra dette virker men, tror ikke dette er en god grunn til å velge noe fremmfor noe annet.

 

Når det gjelder skjerm osv: ja da, jeg skjønner at det er digg med stor skjerm, men jeg har selv prøvd å se på "film" på min tidligere 6600 før, og det gikk til Hælvette. Det er rett og slett for dårlig lyd og bilde. Jeg mener at før en kan begynne å akseptere video titting på en "bærbær" mobil burde man ha en med PDA skjerm størrelse, som igjen går på bekostning av enhetens størreles, altså= teit (når det gjelder film titting på mobilen, burde man også ha mer en ca 40 mb til rådighet hvis man vil ha plass til en spille film osv, og da kommer man tilbake på saken om de Dyre minnekortene som igjen gir unødige xtra utgifter....

 

Thank you, and good Night! :green:

Lenke til kommentar
Hadde det kommet en gammel mann bort til deg å sagt at du fikk sukkertøy hvis du ble med han hjem en tur.. -hadde du vel også sagt ja?

Sco0t - jajAJA!!!! JEG VIL!!!

:lol:

:devil: seff :devil: er ikke redd for den gamle mannen ;P Neida, men synes dette er en god byttehandel slik som jeg har forstått det!

 

 

BTW olaff, DrIt fet avatar :laugh:

Lenke til kommentar
Hadde det kommet en gammel mann bort til deg å sagt at du fikk sukkertøy hvis du ble med han hjem en tur.. -hadde du vel også sagt ja?

Sco0t - jajAJA!!!! JEG VIL!!!

:lol:

Stakkars de eldre da! :wow:

bli med gamle mannen, kanskje han trengte hjelp til noe :realmad:

~UNGE I DAG, HAR INGEN RESPECT FOR DE ELDRE~

Lenke til kommentar
Hadde det kommet en gammel mann bort til deg å sagt at du fikk sukkertøy hvis du ble med han hjem en tur.. -hadde du vel også sagt ja?

Sco0t - jajAJA!!!! JEG VIL!!!

:lol:

Stakkars de eldre da! :wow:

bli med gamle mannen, kanskje han trengte hjelp til noe :realmad:

~UNGE I DAG, HAR INGEN RESPECT FOR DE ELDRE~

enten prøvde du deg på litt ironi, eller så tok du ikke ironien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...