Gå til innhold

Maskinen gjør som den skjøl vil! IIK!


MrDude

Anbefalte innlegg

Har et lite problem:

Maskinen til en kompis virket helt perfekt, så skulle vi bære den et par meter ned til en annen kompis... når vi kom dit, skrudde på maskinen (den virket fremdeles bra) å oppdaget at netverkskortet ikke var koblet i...

Så vi skrudde av maskinen, satte i netverkskortet og prøvde å skru på maskinen... Maskinen skrudde seg på som vanlig(med lys på hovedkort og i fronten og alle plasser der det skal lyse). Alle viftene startet og alt så ut til å virke, men vi fikk ikke signal på skjermen, det virker ikke som om harddisken arbeider eller som om noe jobber i maskinen i det hele tatt...

 

Det eneste jeg vet er at det er en Q-Tech strømforsyning (som jeg tror er problemet)

 

Flere specs kommer snart....

 

Men i mellomtiden kan det være at noen vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shekk om minnet ikke er defekt...... prøv det i en annen maskin.... trust me, defekt minne=svart skjerm :D, been there done that...

Har du defekt minne så vil pc'en alikevel boote, men du kommer ikke langt før den begynner å klage. Var i hvertfall dette som var tilfelle da jeg klarte å svi ram brikka mi.

Lenke til kommentar

hmm, er en pussig feil, har hadd samme feil og har, maskina starter opp, men ingenting skjer på skjerm.......

 

 

Det rare er etter at jeg kobler ut all strøm en stund, ja så starter skiten igjen....

 

Fikk grå hår nesten en dag, det skjedde.

 

Resetta cmos.... ingenting skjedde

slo av maskinene, all strøm bort... ingenting skjedde

Prøvde andre ram brikker, fortsatt sort skjerm....

 

Tok meg en øl og for på pub.... mye skjedde

 

kom tilbake og slo på maskina, alt virka....

 

Ja forstå det den som kan....

 

Personlig mistenker jeg et onskapsfult virus, selv om PC-chillin sier alt er ok.

 

Eller så kan selfølgelig maskina ha PSM !!!!

Lenke til kommentar

Kan nesten være hva som helst, så jeg lurer på hva som er årsaken til at du mistenker powersupplyet.

 

Når du sier at nettverkskortet ikke var plugget i - mistet dere det på veien til kompisen eller?

 

Kan være at noe løsnet da dere satt i nettverkskortet så sjekk alle kabler og kontakter - dvs ta ut flatkablene til diskene og sett dem på igjen, se nøye etter at alle pci og agp kort er satt skikkelig i og sjekk også at prosessor og minne ikke er løst. Sjekk også strømkabelen til harddisk siden den ikke spinner opp når du skrur på.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å si at maskinen har et til problem... når man plugger i strømledningen, starter maskinen i ca 2 sekunder... så stopper den igjen.

 

Og når man putter andre ledninger inn i maskinen samtidigsom strømledningen står i, så starter maskinen... eller omvendt (maskinen skrur seg av hvis den er på)... derfor mistenker jeg PSU'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...