thomie6600 Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Trenger et program jeg kan komprimere video med. Noen forslag? Har allerede virtualdub, men jeg får feilmeldingen "out of memory" hver gang jeg prøver å åpne en uncompressed videofil - ergo jeg trenger et annet bedre program....
Bruun Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Mener du å kode om videoene til f.eks. Xvid eller Divx? Gå til divx.com og les om coding\decoding der.
thomie6600 Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Skrevet 24. juni 2004 Ok, så det er ingen her som har et spesifikt program kan anbefales?
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 (endret) hvis du er hypp på å begynne med videokomprimering uten keyframes slik som vi voksne gjør , så er tmpgenc å rekommendere http://www.pegasys-inc.com/ Endret 24. juni 2004 av SUiCiDE_COMMANdO
thomie6600 Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Skrevet 24. juni 2004 hvis du er hypp på å begynne med videokomprimering uten keyframes slik som vi voksne gjør , så er tmpgenc å rekommenderehttp://www.pegasys-inc.com/ Komprimerer ikke det kun til mpeg (vcd/svcd) da??
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 (endret) Komprimerer ikke det kun til mpeg (vcd/svcd) da?? jo, nettopp Endret 24. juni 2004 av SUiCiDE_COMMANdO
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 (endret) altså, poenget mitt er at du burde gi opp mpeg4, og gå over til mpeg2 istedet; dette er en standard som bl.a brukes innen kringkasting og dvd. mpeg4 er ikke designet for høyoppløselig video, men ble laget for lav bånbdredde web streaming. At folk fremdeles driver og roter rundt med divx (og vidx) er meg totalt uforståelig når størstedelen (over 99%) av en mpeg4 stream som regel av består deltaframes som har så dårlig bilde at det er en vits. Endret 24. juni 2004 av SUiCiDE_COMMANdO
thomie6600 Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Skrevet 24. juni 2004 Jeg trenger/vil ha et program som kan komprimere filer til AVI (divx/xvid)....
Moskus Skrevet 25. juni 2004 Skrevet 25. juni 2004 At folk fremdeles driver og roter rundt med divx (og vidx) er meg totalt uforståelig når størstedelen (over 99%) av en mpeg4 stream som regel av består deltaframes som har så dårlig bilde at det er en vits. Det kan jo ha noe med lagringsplass å gjøre... MP3 er jo ikke akkurat HI-FI, men jeg forstår godt hvorfor det er populært. For "mannen i gata" er ulempen med den "dårlige" lydkvaliteten bitteliten sammenlignet med plassen man sparer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå