Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overvåking via trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart flytte til en leilighet, og i samme hus så bor det to andre brukere av et trådløst nettverk. Jeg fikk beskjed om at jeg bare kan kjøpe meg et trådløst nettverkskort til pc`en, så kan jeg dele internett med de.

Han som har ansvaret for dette (routeren?) er ganske datakyndig, og jeg lurer på om det er lett for han å komme seg inn på min pc og evt. overvåke mitt internettbruk???? Hva kan jeg gjøre for å beskytte meg mot dette?? :dontgetit:

Håper å høre fra noen som har litt peiling :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem som helst av de andre brukerne i trådløsnettet vil kunne "snappe" opp hva du bedriver, f.eks. med et så enkelt program som Ethereal. De vil kunne lese mailen du sender/mottar, msn, hvilke request du gjør(hvilke sider du besøker) etc.

 

Dette er baksiden med trådløse nettverksløsningene - det er jo en hub for f...:)

 

 

Doffen :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er mulig å overvåke trådløst nettverk.

Det er mulig for han å se alt du gjør på nettet.

Hvilke servere du kobler deg opp mot, til og med rekonstruere TCP-sessions med servere, og derav få tak i passord som ikke sendes kryptert.

 

 

Så dersom du ikke finner deg en eller annen proxy som støtter kryptering (slik; Deg--->[KRYPTERT DATA]---->Proxy---->internett), så kan han se så å si alt du gjør. (med mindre du sender kryptert data som f.eks. SSL-sessions o.l.).

 

Men du kan selvfølgelig også se alt han gjør ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...