Gå til innhold

Spill-laptop til Konf..


Anbefalte innlegg

Hei

Det er ikke lenge til August. Da skal jeg konfirmere meg.

Jeg tenkte at jeg skulle bruke pengene på en Laptop.

Men jeg har ikke så mye greie på dette.

Jeg skal ha DVD slik at jeg kan se på filmer på lange bil turer. Og jeg skal spille mye, helst litt nye spill. Men prisen bør ikke bli noe høyere en 10.000. Helst mindre. Tenkte jeg skulle kjøpe brukt kanskje. Jeg har også tenkt å studere med den. Noen forslag til hva slags Laptop jeg bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en del merkelige påstander om laptopper her, men nok om det.

 

på pcutstyr og komplett selger de medion pentium m og a64 3000 laptopper med radeon 9700, de er blant de rimeligste du kan få tak i, de har attpåtil skåret bra i tester! jeg ville gått for en sånn var jeg deg, 10.000 er kanskje et par lapper for lite, du kan jo kjøpe en brukt laptop med et r9000-kort, det funker greit til de fleste spill :yes:

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

10 000 kr er som de andre i forumet her sier ; litt vel lite med de kravene du stiller.

 

Brukt laptop med pentium m prosessor og radeon 9000 64mb skulle du vel kunne finne til under 10 000 ja. En maskin med for exempel en 1,5ghz pentium m og radeon 9000 64mb klarer å kjøre de fleste nye spill.

 

Det som kan være alternativet for deg for å presse prisen ned noen tusen er en pentium 4 laptop med samme skjermkort. Denne skal du kunne finne rundt 10 000 kr ny og kanskje under om du er heldig.

 

Sjekk www.multicom.no , de har brukbare pentium 4 maskiner laget av elitegroup. De ligger rundt 10 000 tror jeg.

 

Å kjøpe en strømadapter for bilbruk kan jo være en ide om du går for en slik, i og med at batterikapasiteten på en p4-basert laptop er mye dårligere enn en pM-basert laptop. En slik adapter koster deg noen få hundrelapper.

 

HP maskin fra komplett

Endret av Madm
Lenke til kommentar
De blir mye fortere varme, alt så varme = lagg ;)

 

Skjønner?

Har du hørt for tull?

kan hende jeg dummet meg ut på den, men jeg har hatt en bærbar før som jeg spilte litt på, og den begynte å lagge etter å ha vært brukt i 1 time (med spilling) men det kan jo hende at man støter på slike som jeg gjorde, men laptoper har nok (som jeg skjønner fra dere andre) blitt mye bedre.... men hva er man på forumet her for..... jo for å lære av andre ;)

Lenke til kommentar

Ville nok lagt til 3-4 tusenlapper og kjøpt en skikkelig multimedia laptop.

 

For 13-14000 kroner får man en Centrino maskin med det som trengs av ytelse, skjerm og batterilevetid..

 

Noe annet enn en Pentium-M basert maskin burde man ikke tenke på engang spør du meg, evt Athlon Mobile 64 vet jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar

lagge?ka meines med det? sitter her og lurer ;)

skal snart kjøpe meg ein Thundra 1557x Pro.

Den klarer nok å spille det meste vil eg tro,eller......?

 

Spesifikasjoner:

 

TUNDRA PORTABLE

Prod.familie Tundra 1557 Series

 

Intel Pentium-M 1.7GHz Prosessor "Dothan"

 

512MB DDR PC-266 Minne (Max 1024MB)

 

80GB UDMA100 Harddisk

 

DVD+R/RW Brenner

 

Skjerm: 15" SXGA+ 1400x1050

 

Grafikk: ATI M11 Radeon 9700 128MB

 

Nettverk: 54Mbit Trådløst + 10/100Mbit

 

Batteri: ca 4 Timer

 

Garanti: 2år

 

Vekt: 2.7KG

 

Dimensjon:

Bredde 326mm

Dybde: 270mm

Høyde: 30mm

 

Tilkoblings porter

1x FireWire

1x Kortleser (MS & SD)

1x Cardbus type II

1x Line in/Mic in

1x Line ut

1x Paralell port

1x RJ-11 for modem

1x RJ-45 for 10/100 LAN

1x S-Video TV-ut

3x USB 2.0

1x VGA for ekstern skjerm/projektor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...