Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg ønsker et include script som kan include fra div. Jeg har alt et vanlig include script, men jeg ønsker i tillegg et script som gjør at når jeg åpner noe fra menyen, for eksempel linker.

 

Så skal jeg ha muligheten til og ha to bokser, en med for eksempel venner og en med ressurser, når jeg trykker på en av de forandrer bare inneholdet i den ene boksen seg.

 

Jeg er som sagt ikke ute etter noe vanlig include script så ingen misforstår:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nei..

 

Jeg har laget en hjemmeside med include..

 

Så vil jeg ha en menyboks og en inneholds boks et annet sted på siden.. La oss kalle det linker

 

Eksempel

 

Ressurser |

Vennesider | så kommer inneholdet her

Andre |

 

Trykker jeg på ressurser forandrer inneholdet seg, og trykker jeg på andre forandrer inneholdet seg.. Men bare i den lille boksen.. skjønner ?

 

Men bare at den forandrer seg.. altså et include inne i et include på en måte!

Endret av DiaVoLo
Lenke til kommentar

Det du ser etter er vel en CSS kode (dhtml) som endrer synligheten av det elementet du vil åpne når du trykker på en link. Trykk f.eks på "resurser" så endres css koden for div elementet med undermenyen for resurser seg fra visibility: hidden til visibility: visible. Dette må gjøres med en kombinasjon av CSS og JavaScript, altså DHTML. Hvis dette er helt nytt for deg vil jeg anbefale en tutorial. Kommer ikke på none i farten, men det er rimelig straight forward.

 

En annen, og mer clumsy måte er selvsagt å bruke iframes.

Endret av --7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...