Gå til innhold

Trenger hjelp, Internett Explorer er blitt kapret


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp med IE'en min, som er blitt kapret av noe som heter mysearchnow, som gjør at startsiden min konstant blir forandret til http://mysearchnow.com/passthrough/index.h.../www.google.com , den er vanligvis www.google.com. Det er ikke et virus(antar jeg), siden antivirusen min finner det ikke, men jeg finner det i Ad-Aware som spyware/adware. Men Ad-Aware klarer ikke helt å fjerne det. Det finner det, fjerner det men så dukker det opp igjen!

Er det noen av dere som har en lur idé om hvordan jeg skal bli kvitt denne dritten?

 

Jeg bruker forresten Opera til vanlig, men jeg trenger IE fra tid til annen når jeg f.eks skal bruke nettbank.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger litt hjelp med IE'en min, som er blitt kapret av noe som heter mysearchnow, som gjør at startsiden min konstant blir forandret til http://mysearchnow.com/passthrough/index.h.../www.google.com , den er vanligvis www.google.com. Det er ikke et virus(antar jeg), siden antivirusen min finner det ikke, men jeg finner det i Ad-Aware som spyware/adware. Men Ad-Aware klarer ikke helt å fjerne det. Det finner det, fjerner det men så dukker det opp igjen!

Er det noen av dere som har en lur idé om hvordan jeg skal bli kvitt denne dritten?

 

Jeg bruker forresten Opera til vanlig, men jeg trenger IE fra tid til annen når jeg f.eks skal bruke nettbank.

forsøk et program som heter Hijack this

det pleier å funke ganske bra, så tar du bare vekk alle linjene som har noe med mysearchnow å gjøre.. kan hende det gjør jobben for deg. Kan lastes ned gratis forresten.. søk på google :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. hijack this fjerner det, men så dukker det opp igjen. Det syke er at i options'en så står det startpage:blank, men det kommer en søkeside uansett, og masse pop-ups som sier "du har spyware, trykk her for å laste ned et prog som fjerner det" (!)

 

Trokke jeg vil laste ned noe som helst fra de folka!

 

Men hjelp!

Lenke til kommentar

jeg har benyttet Spybot til å fjerne endel sånne ting med heldig resultat.. Spybot har også en funksjon i siste versjon som overvåker registry editing slik at du i fremtiden kan stoppe slik dritt fra å komme inn på maskinen.. du må aktivt bekrefte hver enkelt registry endring som skal få lov til å skje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...