Gå til innhold

Hvordan lage statisk elektrisitet?


Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke har noen egen PC for tiden så satt jeg og så på TV, med headset og ganske nærme TVen.

Så strakte jeg bena ut og berørte TV-skjermen med sokkelessen, da hørte jeg en knitre-lyd i headsettet og videospilleren (som jeg bruker som kanalskifter) hang seg...

Derfor lurer jeg på hvordan man enkelt og greit lager statisk elektrisitet? Jeg har lyst til å gå rundt å "zappe" folk på skolen... (Gjorde det i (8'ende klasse, orden: NG -> se brev om "kondensator-saken")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Napoleon skrev (2002-04-17 21:03):

Siden jeg ikke har noen egen PC for tiden så satt jeg og så på TV, med headset og ganske nærme TVen.

Så strakte jeg bena ut og berørte TV-skjermen med sokkelessen, da hørte jeg en knitre-lyd i headsettet og videospilleren (som jeg bruker som kanalskifter) hang seg...

Derfor lurer jeg på hvordan man enkelt og greit lager statisk elektrisitet? Jeg har lyst til å gå rundt å "zappe" folk på skolen... (Gjorde det i (8'ende klasse, orden: NG -> se brev om "kondensator-saken")


 

sko med gummisåler slik at du ikke lades ut og så fleece genser. Da skal du ikke bevege deg så mue før du er godt lada. DU kan jo prøve å trekke en fleece genser over hode etter å ha hatt den på det en hel dag.. det knitrer bra rundt øra.

 

ellers kan jeg si at uniformssko på syntetiske tepper funker veldig bra... husker det fra da jeg var dritt unge og gikk i korps. men jeg går ut i fra at dere ikke har tepper i gangene på skolen din :wink:

 

ellers vil alltid syntetisk materiale (plast og plaststoffer) mot naturlig matereale (hud o.l.) gi forskjellige grader av "oppladning"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...