Gå til innhold

The Hummer Project! Bygging har begynnt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt sagt, Kverna! Det er den holdningen man skal ha til slike prosjekter. Det hadde ikke vært mye under worklogs om man skulle kjøpt alt ferdig ;-)

thx :) det er dette som gjør meg glad. At folk skjønner at å gjøre ting hele veien er en deilig følelse, å bygge noe helt fra grunnen er deilig.. Sikkert som med barn. Hvis man får se barnet vokse opp helt fra nyfødt stadiet til voksen, er det mye mer givende enn hvis man kommer inn i barnets liv når det er 10år!

Getit ? :)

Lenke til kommentar
898e2504.jpg

24a7778a.jpg

Vifter i front ? da blir det den til venstre,x2, grønne led vifter... de må selfølgelig bak hvert sitt alu cover.. synes det blir litt jalla men tar imot forslag!

 

Har også begynt å måle opp og finne frem materialene jeg skal bruke. Her er ett bilde av under platen, den er som sagt 20mm tjukk. Vet ikke hva slags tre det er!

25878baf.jpg

Skal kappes på den røde streken..

 

Kverna

Mal to vifter i samme farge som karosseriet og sett i front med grillen som viftegrill :yes:

Lenke til kommentar
Toft prosjekt......

Detta får du til...

Får du plassproblemer, er det bare å henge på en tilhenger... :yes:

Hummer har egen toff henger.... D

ahhaha genialt!! :) tenkte ista på om jeg skulle lage "sedan" utgaven av hummer, å sette powersupplyen oppå planet :p Men jeg holder meg til planen å lager "stasjonsvogn" utgaven! :)

Noen som veit hvor jeg kan få tak i noen hjul med kule felger ? Hobbymann forretninger ?

Lenke til kommentar

takk :) off blir gal av å vente :p oppi hodet mitt har jeg allerede begynt å tenke på å droppe denne for å lage en pic up med motor og det hele... men det får komme neste gang :)

Idag skal jeg begynne for alvor. Sage ut platene og tilpasse, må bare finne ett nytt kabinett så jeg kan bruke hovedkort plata... ellers må jeg ta livet av det gamle kabinettet mitt og la delene ligge utover gulvet :)

Lenke til kommentar

sett inn fjernstyring eller motor styrt av hauk og bygg henger med ups på så kan du kjøre den inn på lan

 

hjul selger nikko som reservedelar til rcbil, burde ha noko du kan bruke(ikkje spesielt billig då trur eg)

 

sett inn eit filter bak grillen så er det ikkje så godt å sjå kva som er bak alltid, dersom du i tillegg plasserer vifta litt bak grill kan du ha ekstra luftinntak under grillen slik at filteret ikkje hindrar luftstraumen for mykje

 

bruk dørene som opningar for kablar, gjerne med pneumatikk(ta feks frå lego) eller med servo slik at dei er automatiske

 

finn ein liten høgtalar som kan sitte inne i bilen og lage motorlyd (husk av knapp ellers kan du bli gal)

 

og mustang ideen med den vifta var genial

har alle ideane fordi eg sjølv har tenkt på å bygge ein slik bil, problemet var berre at det ikkje heilt passte lommeboka og eg er for glad i kabinettet slik det er (spesiellt innkjøpt for å brukast saman med skrivebordet)

Lenke til kommentar
sett inn fjernstyring eller motor styrt av hauk og bygg henger med ups på så kan du kjøre den inn på lan

 

hjul selger nikko som reservedelar til rcbil, burde ha noko du kan bruke(ikkje spesielt billig då trur eg)

 

sett inn eit filter bak grillen så er det ikkje så godt å sjå kva som er bak alltid, dersom du i tillegg plasserer vifta litt bak grill kan du ha ekstra luftinntak under grillen slik at filteret ikkje hindrar luftstraumen for mykje

 

bruk dørene som opningar for kablar, gjerne med pneumatikk(ta feks frå lego) eller med servo slik at dei er automatiske

 

finn ein liten høgtalar som kan sitte inne i bilen og lage motorlyd (husk av knapp ellers kan du bli gal)

 

og mustang ideen med den vifta var genial

har alle ideane fordi eg sjølv har tenkt på å bygge ein slik bil, problemet var berre at det ikkje heilt passte lommeboka og eg er for glad i kabinettet slik det er (spesiellt innkjøpt for å brukast saman med skrivebordet)

ok! mye jeg ikke skjønte, er ikke så godt inne i teknikk på radiostyrtebiler osv,..

Mye gode ider, det med filter er en god ide for da skjuler den vifta litt.. Skal teste det ut! takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...