floppy Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Hei! I slutten av august kan jeg endelig få ADSL. Jeg har to pc-er stående på samme rom og begge disse skal kobbles til bredbånd. I tillegg har jeg en bærbar som også skal kobbles til bredbånd. Denne regner jeg med at må ha trådløs tilkobbling for bruk forskjellige plasser i huset. Alle maskinene har win xp. Hvordan skal jeg på enklest mulig måte få alle maskinene kobblet opp mot internett/bredbånd og hva trenger jeg av utstyr. Gjerne anbefaling av merke. Har idag isdn. Maskinene står idag ikke i nettverk. mvh BTJ
Jonas Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Switchen deler internett koblingen din så flere kan bruke den. De stasjonære kobler seg direkte til den, mens den trådløse kobler til et trådløst access punkt ("trådløs" ledning) Adsl-routeren får du med abonemange ditt Switch, 250,- Access punkt, 795,- Trådløst kort, 495,-
Loomy Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Adsl-routeren får du med abonemange ditt Det kommer vel an på hvilken leverandør vi snakker om
surferxy Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Kobler du det trådløst access punktet til switchen? surfer
TheDarkListener Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 (endret) Du må ha en router ikke switch vis adsl modemet ikke har en router innebygd Denne trådløse routeren og et kort som ligener på dette Endret 21. juni 2004 av TheDarkListener
floppy Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Skrevet 23. juni 2004 Takk for nyttige svar! Ser ut som det blir ADSL fra enten Telenor eller Tele2. Telenor kan levere med SparkLAN 11Mbs WLAN router og trådløst USB adapter mot et tillegg på 599,-. Hvem burde jeg velge av disse to leverandørene? Er det noen forskjell på ADSL modemene de leverer? mvh btj
Mez Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har bestilt fra Telenor, har fått Thomson Speddtouch 510i modem/router - så du slipper å ha ekstra router i tillegg. Kjøper du et trådløst accesspunkt med f.eks 4p switch så har du alt du trenger for å komme deg på nett med alle maskinene. F.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118982&cks=PRL Den kan dessuten også brukes som router. Erik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå