Pfu Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Har nå lest guider her og andre fora men jeg har ikke fått alt dette klart i hue enda. Mulig jeg er litt treg. Dette har jeg: Intel® Pentium® 4 - 3,06GHz 512 MB DDR-SDRAM 333MHz 120 GB Ultra DMA-harddisk (7200rpm) ATI RADEON™ 9200 128mb (fulgte med PC'n) Kjøpte en ny skjerm: Iiyama ProLite E511S 9200 mangler DVI inngang og jeg har skjønt at DVI er viktig for skjermens skyld? PC'n virker ellers ok til mitt bruk. Så kommer vi til der hvor jeg klør meg i hodet: Skal jeg kjøpe nytt kort? Jeg spiller ikke på PC'n, bruker den mest til foto, internett, samt endel powerpoint og andre jobb relaterte ting. De mailene jeg leser snakkes det mest om spill performance og mange andre "greske" forkortelsersom jeg ikke skjønner noe av. Vil jeg merke forskjell med et 9600 eller 9800 kort? Må man være "tekniker" for å installere et nytt kort? Det er uaktuelt å svi av 2-4000 kroner for et nytt kort
Carnifex Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Du vil nok ikke merke noen forskjell til vanlig kontor bruk nei. Tror 9200 holder lenge for deg jeg. Når det gjelder DVI er ikke dette noe must. At det kan være en fordel kan jeg være enig i, men jeg tror ikke det er verd å kjøpe ett nytt skjermkort for, til ditt bruk.
Pfu Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Skrevet 21. juni 2004 Takk for svaret. Så jeg vil ikke merke noe særlig forskjell om jeg satte inn f.eks. 9600xt istedet for 9200 som jeg har idag når jeg ikke driver med spill.
fredriku Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Vel, i følge Nikkor på forumet her, som har en NEC 1760NX, så er det veldig stor forskjell på Analog (D-Sub) og Digital (DVI) ettersom skarpheten ble merkbart bedre. Men har selv ikke testet, sitter med LCD med analog, og må si det holder for meg, selv i spill:)
Shotherra Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Takk for svaret. Så jeg vil ikke merke noe særlig forskjell om jeg satte inn f.eks. 9600xt istedet for 9200 som jeg har idag når jeg ikke driver med spill. Normalt ikke nei, muligens du ser at grafikken blir litt litt bedre. Det er meest i spillingen at du merker forskjell (alt går raskere,glattere, kjøre høyere oppløsning..osv), men var jeg deg så ville jeg bare hatt det.. (du sparer en god del penger!!) Når det gjelder DVI så har jeg vanlig CRT skjerm og kan ikke si noe nagetivt på det, har heller ikke testet med DVI da
Pfu Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Skrevet 21. juni 2004 Det jeg tenkte litt på var muligens å kjøpe et 9200 med DVI for grafikkens skyld. Man får jo et 9200 med DVI for 400-500 kroner?
Shotherra Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Det jeg tenkte litt på var muligens å kjøpe et 9200 med DVI for grafikkens skyld. Man får jo et 9200 med DVI for 400-500 kroner? Hvis grafikken er et "must" for deg, så kan du jo kjøpe dvi kort ja, men jeg ser ikke vitsen med det. Tror det ikke er så særlig bedre grafikk du får...
Pfu Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Skrevet 21. juni 2004 Takker for svarene. Da får jeg finne noe annet spennende å bruke penger på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå