Gå til innhold

Peltier..?


Anbefalte innlegg

hvis jeg vil ha ett 226W peltier, hvordan får da det nok strøm?? 226W vil jo tilsvare 24V og i psu`er er det jo max 12V tror jeg? må jeg bruke ett slags aggregat da? LOL det hadde tatt seg ut.. verdens stilleste pc, med ett aggregat som bråker som en traktor utafor..:grin: how do i do this liksom..?? PS: hvor får jeg tak i så kraftige peltier og eventuelt aggregat!!?

 

takk for svar!!!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er anbefalt å bruke egen psu for alle peltiere over 80W. Skal du ha over 100+W må du ha spesiell psu for å kjøre den. Vet dessverre ikke om noen som selger det :sad:.

 

Den må altså ha utgang for 24V. Disse er som regel ganske store (i styrke) og koster en del.

 

elysium

Lenke til kommentar

Saksa fra NC:

 

Quote:

Peltier 226W TEC



Peltier på hele 226W for ekstrem kjøling a CPU. I likhet med Swiftechs versjon trenger du her en skikkelig powersupply, kun for peltier IMax = 24A, Qmax = 226W, Vmax = 15,2V, Delta = >67C NB størrelsen er 50x50x3,1 og passer dermed ikke på Maze 2-1


 

Altså null problem å fore dette med 12V. Kjøp en PSU som klarer å gi 24A @ 12V så burde det går flott :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-17 21:17, Arachnid skrev:

er du 100% sikker på at den vil funke?? og hvor får jeg tak i 226W peltier?


 

Ettersom jeg ikke har prøvd selv tør jeg ikke garantere at det funker, men jeg er 99% sikker for å si det sånn. 226W peltier har jeg kun sett hos Netconnection i Norge, men du kan alltids spørre Microplex om dem kan skaffe til deg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-17 21:56, Lego skrev:

Har ikke Microplex strømforsyninger beregnet for peltier da? Se under strømforsyninger-invertere.

Er ikke det slike da? Trodde det jeg :smile:


Disse er vel egentlig fra 12VDC til 230VAC..

 

Det beste er vel egentlig å ha en egen power til bare peltier (hvis man skal bruke et stort element eller flere), men det funker fint å kjøre to eller flere power i paralell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...