Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen 2 pcer..


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 pcer, begge med nettverkskort. Og jeg lurte på om det var noen måte jeg kunne koble disse sammen for å spille multiplayer på f.eks. Age of Emipre, Red Alert og War Craft. Om dette går hvordan skal jeg gjøre dette enklest mulig, og evt. hvordan utstyr trenger jeg. Jeg skal ikke være tilkoblet Internett, så noen sikker linje er ikke nødvendig.

 

Beklager om dette virker dumt, men jeg er ny med sånt.

 

edit: skriveleif

Endret av irio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

For å finne IP en

 

start programmer tilbehør ledetekst:

 

c:\ ipconfig

 

eller

 

c:\ipconfig /all

 

Deretter nettverkskort på begge pc er - og minimum krysset TP kabel, evt.

 

hub/switch og to vanlige tp kabler

Hvis problemer med RA - sjekk at begge har lik versjon/update - og av og til spesielt hvis forskjellig OS (Windows) Deling av HDD

 

Lykke til!

Endret av RobinHood
Lenke til kommentar

du skal som du sier IKKE dele internet på disse PC'ene.

da trenger du bare 1 stykk krysset TP kabel, med RJ45 plugg. (ja, pluggen heter RJ45, ikke kabelen)

 

for å sette opp nettverk gjør slik:

start

kontrollpanel

Nettverks- og internettilkoblinger

nettverkstilkoblinger

på menyen til venstre "instaler hjemmenettverk eller et lite kontornettverk"

derifra er det lett å følge veiviseren.

 

for senere å bytte på IP adresse, gå til Nettverkstilkoblinger igjen, høyreklikk på ikonet for nettverket, egenskaper. der har du en rullesjakt med protokoller og klienter. bla til du finner den som har (TCP/IP) i seg. dobbeltklikk på denne.

da kan du velge mellom fast IP adresse(f.eks. 192.168.0.1 og på den andre maskinen 192.168.0.2) og dynamisk IP adresse. dette er alltid et klunder når man spiller, siden noen vil ha det og noen vil ha det. når du velger å sette IP adresse, må du fylle ut noe mer også. (egentlig ikke) bare trykk på der det står nettverksmaske (subnetmask) og den fyller seg ut selv(255.255.255.0)

 

du nvente at du ville spille red alert 2. da trenger du en protokoll som heter IPX.

 

høyreklikk på ikonet for nettverket ditt, og egenskaper. ved siden av den rullesjakta, finner du en knapp som heter Legg Til. trykk der (doh) så velger du Protokoll. så den som har noe med IPX og gjøre.

 

har du flere spørsmål, spør her på forumet. det er enklest.

Lenke til kommentar
du skal som du sier IKKE dele internet på disse PC'ene.

da trenger du bare 1 stykk krysset TP kabel, med RJ45 plugg. (ja, pluggen heter RJ45, ikke kabelen)

 

for å sette opp nettverk gjør slik:

start

kontrollpanel

Nettverks- og internettilkoblinger

nettverkstilkoblinger

på menyen til venstre "instaler hjemmenettverk eller et lite kontornettverk"

derifra er det lett å følge veiviseren.

 

for senere å bytte på IP adresse, gå til Nettverkstilkoblinger igjen, høyreklikk på ikonet for nettverket, egenskaper. der har du en rullesjakt med protokoller og klienter. bla til du finner den som har (TCP/IP) i seg. dobbeltklikk på denne.

da kan du velge mellom fast IP adresse(f.eks. 192.168.0.1 og på den andre maskinen 192.168.0.2) og dynamisk IP adresse. dette er alltid et klunder når man spiller, siden noen vil ha det og noen vil ha det. når du velger å sette IP adresse, må du fylle ut noe mer også. (egentlig ikke) bare trykk på der det står nettverksmaske (subnetmask) og den fyller seg ut selv(255.255.255.0)

 

du nvente at du ville spille red alert 2. da trenger du en protokoll som heter IPX.

 

høyreklikk på ikonet for nettverket ditt, og egenskaper. ved siden av den rullesjakta, finner du en knapp som heter Legg Til. trykk der (doh) så velger du Protokoll. så den som har noe med IPX og gjøre.

 

har du flere spørsmål, spør her på forumet. det er enklest.

Ja, vet det, men han/hun spurte om switchen kunne brukes!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...